Help mijn katten strippen binnen zelfs de kattin, hoe moet ik dat voorkomen

Ik heb 3 katten thuis: 2 mannetjes en 1 vrouwtje maar ze strippen alle 3, raar maar waar. Ook al zijn ze alle drie onder het mes geweest. Ook binnen strippen ze en het word hoe langer hoe meer.

strippen bedoel ik met urineren en dat in vooral niet normaal voor een katine

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
strippen? wat is dat? urineren?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ter info: een vrouwelijke kat wordt een poes genoemd, geen kattin of katine.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik dacht dat katten geen kleren aan hadden Blijkbaar snap ik er ook niets van.. please more details...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het spijt me, maar ik moet me bijzonder inhouden om niet te reageren op de manier waarop deze vraag is gesteld. Bij nader inzien ik doe het toch maar niet en ik houd datgene wat ik nu denk maar voor me.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
zet een paal in je kamer, wordt het strippen ook een stuk leuker van ...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@naatje, daarom vind ik het dus ook reuze zonde dat ze de strippenkaart willen afschaffen ten gunste van de ov chipkaart.

Het beste antwoord

Mijn (inmiddels gecastreerde) kater heeft er ook een tijdje last van gehad. Ik kreeg toen een paar tips die werkten:
- maak de plek iedere keer goed schoon, met bv azijn. Dat neutraliseert de geur en daardoor zullen ze minder plassen daar. Vooral bij 3 katten kan dat werken omdat ze ook op elkaars territoriumafbakening (want dat is het) reageren.
- leg wat kattenbrokjes op de plekken. Waarom? Katten plassen niet op die plekken waar eten ligt.
- zorg voor voldoende kattenbakken en maak die goed schoon. Mijn kat heeft de luxe van 2 kattenbakken, omdat hij weigert zijn behoefte te doen in een bak waar al iets inligt. Kan me zo voorstellen dat dit bij 3 katten ook zo is.
- Koop Cattitude bij de dierenwinkel en spuit dat dagelijks op de plekken. Het maakt de katten rustig en zorgt ervoor dat ze minder op elkaar reageren, minder nerveus zijn, dus ook minder zullen plassen. Houd dat echt een tijdje vol.
Realiseer je dat dat plassen ook een soort nerveuze reactie kan zijn... Heb je de katten altijd met zijn drieen gehad of is er iets veranderd? Is er een ziek, nieuw, weg? Zijn jullie net verhuisd, ander voer? Dit kan essentieel zijn.
succes in ieder geval!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Katers zetten hun teratorium af door het plassen tegen objecten. doordat je 2 katers hebt, gaat dat denk ik tegen elkaar op. Een soort landje veroveren. IK heb hier een vrouwtje die het ook doet, alleen gelukkig buiten. Maar ook net als de kater met de staart omhoog!! Ook deze is onder het mes geweest, dus dat heeft niets met het probleem te maken Wil je een kat iets leren, dan moet je hem wel heterdaad betrappen, je pakt hem stevig in zijn nekvel duwt hem met zijn neus over de plasplek, geeft hem een grote mond en schopt hem naar buiten. Dan zal hij nog wel even omkijken en dan geef je hem nogmaals een grote mond. Zo heb ik het hem afgeleerd.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
we hebben de katten ook zo eens het proberen, maar het lukte niet wand we denken dat er nog andere katten zijn die hen het geleerd hebben te strippen en het is echt wel erg ze urineren echt tegen alles en vooral kartonnen dozen met elektronica en niet tegen dozen van kledij.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je goed vol houdt leren katten meer dan je denkt, maar dan ook echt volhouden. Ik zou proberen dozen van de grond te halen , mischien lukt het?
Wat jij strippen noemt heet sproeien. Sproeien kan zo veel verschillende oorzaken hebben. Om je een duidelijk antwoord te geven heb ik wel wat meer informatie nodig.
Als oorzaken kun je bv. denken stress of blaas problemen.

Als allereerste zou ik van je drie katten de urine laten testen. Dit kan een indicatie zijn op een bekend probleem.