Hoe krijg ik mijn hond stil?

Beste allemaal,

Ik erger me al een tijdje aan het gedrag van mijn hond. Zodra ik naar buiten met hem ga om een stukje te gaan wandelen of simpelweg omdat het z’n plasronde is, begint de drama. Naar bewegende dingen zoals een vuilniszak gromt hij of maakt kleine blafgeluidjes. Prima, het is een hond, die maakt soms geluid. Maar als we iemand tegen komen, of nog erger, iemand met hond. Gaat hij helemaal tekeer. Een tik geven helpt niet, wegtrekken helpt niet, afleiden met snoepjes ook niet en zelfs optillen (wat toch word afgeraden maar we zijn inmiddels wanhopig) helpt niet. Kortom, blaft naar iedereen, is niet stil te krijgen. Binnen is het echter de beste familie hond die je maar kan wensen. Hij luistert goed, maakt niks stuk, bijt niet en speelt graag.
Sommige beweren dat het zou kunnen komen door een traumatische ervaring die hij heeft opgedaan. Dit lijkt ons ook onmogelijk, aangezien hij vrij snel na zijn geboorte uit het nest gehaald. Het is een kruising tussen een boomer en een chichu, andere honden zijn dus niet bang, laat staan de baasjes. Het word ook ongemakkelijk voor mensen die je vaak tegen komt. Zij weten al zodra ze de hond zien dat het doorlopen wordt.
En een stroomband, tja... het is ene klein hondje, ben een beetje bang dat er rook uit z’n oren en staart zal komen als we die om doen...
Iemand enig idee/suggestie wat zou kunnen werken??
Alvast bedankt voor iedereen die een berichtje achterlaat!

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Stroomband sowieso niet natuurlijk! Gedragsdeskundige inhuren wel!
Rieneke1
5 jaar geleden
Ga op cursus met de hond zodat je leert hoe met het dier om te gaan.
Z512099
5 jaar geleden
De oorzaak ligt m.i. hier: ‘aangezien hij vrij snel na zijn geboorte uit het nest gehaald’ .... te vroeg van de moeder weggehaald dus met de nodige problematische gevolgen.
Alleen met de hulp van een ervaren hondeninstructeur is dit onaangename gedrag hopelijk nog te corrigeren.
En koop zeker geen stroomband, een marteltuig dat bij wet zou moeten verboden worden.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Hi, wij hadden een hond die overal om blafte uiteindelijk werd hij erg ziek toen ie ong. 7 was. Hij had ziekte van addison, wij denken dat hij het misschien al heel lang had en helemaal overprikkeld waardoor hij overal om blafte. Misschien is dat het niet maar je kan het meenemen in je overweging om even te laten checken bij de huisarts. Veel succes ermee!

Antwoorden (4)

Probeer is een control halsband. Je corrigeert je hond dan via zijn neus. Dit vinden honden erg vervelend.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
jodyenboyke
5 jaar geleden
Dit kan je niet zonder begeleiding gebruiken! Hier moet een kynologisch instructeur mee aan de gang,
Gewoon een Electrice Halsband Kopen Maar Hond vindt het wel Vervelend.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
jodyenboyke
5 jaar geleden
-dikke min. Doe hem zelf om zeg!
Ik hoop dat je eerst eens heel snel naar een goede hondenschool komt, waar vertelt wordt over de emoties en lichaamstaal van de hond. Dan op les in een kleine groep met ruim voldoende afstand om samen met jou aan het werk te gaan. Daarna een aantal priveles bij jou thuis en in de buurt, om jou te laten zien hoe je een hond begeleid op het moment dat hij iets eng of spannend vindt. Maar eerst eens oefenen met voldoende afstand en belonen voor het gewenste gedrag. Angst is een emotie, die kan je niet zomaar veranderen.
jodyenboyke
5 jaar geleden
ik kan het me voorstellen als je een stroomband geen fijn idee vind, voor mijn hond heb ik een band die zodra ze blaft of gromt een heel hoog piepje geeft wat heel naar is voor honden. ook helpt het om zelf heel rustig te blijven en je hond te laten zitten als je zelf al ziet dat er iets aan komt. ook kan je een muilkorfje gebruiken deze kunnen ook hond vriendelijk zijn. eentje van stof waardoor hij zijn bek niet goed open kan doen. ik heb dit vroeger ook weleens gebruikt om naar een markt te gaan ofzo. als je het nog niet hebt geprobeerd helpt het soms ook om je hond gewoon aan andere honden te laten snuffelen of zelf even een andere hond te aaien in het bijzijn van je hond. er is een grote kans dat het angst is en dat verdwijnt als hij de andere hond kent.
ik hoop dat je hier iets aan hebt ik heb zelf ervaring met zwerfhonden en die zijn vaak overal bang voor. een honden cursus kan natuurlijk ook helpen, als hij naar alle anderen honden blaft is een prive cursus denk ik het handig