Wat is er met mijn hond?

attentie: Dit verhaal kan als onsmakelijk worden ervaren, lees dit niet als u aan het eten bent
Ik ben gisteren met mijn 2 hondjes naar het bos geweest. Nu kwam ik vanochtend naar beneden
en lag er overal over de vloer braaksel en diarree (bijna zo dun als plas) ik heb alles netjes schoongemaakt, maar toen ik vanmiddag thuis kwam was het weer hetzelfde verhaal. Ik ben er inmiddels achter welke hond het is maar ik vraag mij af of iemand weet wat ik moet doen. Hij drinkt ook heel erg veel ik heb zijn bak 10 minuten geleden helemaal gevuld en is nu alweer leeg. Het is een teckel van 12 jaar. Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen of wat het kan zijn? Gewoon paar daagjes afwachten? Of naar de dierenarts gaan? Zou hij iets verkeerds gegeten hebben in het bos?
Help!!
X Yara

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Bel de dierenarts. Gelukkig dat jouw hondje nog goed drinkt, maar uitdrogen kan zo gebeuren. Succes. En, je weet ook niet of het besmettelijk is voor het andere hondje.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Niet eerst hier vragen als er zoiets is met je dier, METEEN naar de dierenarts gaan, nu en in de toekomst
paulus811
5 jaar geleden
@Lunatina, jij bent zeker dierenarts?
jodyenboyke
5 jaar geleden
Ik heb een hond van11 en 12, ik heb inmiddels aardig wat ervaring met honden, maar ik ga direct dierenarts bellen en liefst gelijk langs. Nestgenootjes van beide honden zijn inmiddels al overleden met verschillende oorzaken, dus IK zou doodongerust zijn....
Z512099
5 jaar geleden
Betreft het onsmakelijke: ik heb hier al ergere dingen zien voorbijgaan...
Eet de Teckel nog goed? Gelukkig drinkt hij veel want diarree doet uitdrogen, hou het hygiënisch en was goed uw handen, kan besmettelijk zijn.
Rieneke1
5 jaar geleden
@Paulus 811, dat lijkt me gezond verstand, daar hoef je geen dierenarts voor te zijn. Bij twijfel bel je minstens even.

Antwoorden (1)

Kans is groot dat hij inderdaad iets gegeten heeft in het bos. Ik zou omdat het braken en plassen zich herhaalt toch even naar de dierenarts gaan. Je geeft aan dat je Tackel al 12 jaar oud is, wat natuurlijk een behoorlijke leeftijd is! Hierdoor is hij misschien ook deels verzwakt. Laat hem dus even nakijken om uit te sluiten dat het foute boel is!