Een Valkparkiet bang ?

Ik heb nu een week een valkparkietje. hij begon al aardig aan mij te wennen. nu heeft hij vanmorgen ruzie gehad met een grasparkiet uit de kooi, hele week ging het goed. ik heb hem daarom nu in een aparte kooi gedaan. ik heb nu alleen het iedee dat ik weer helemaal opnieuw kan beginnen met vertrouwen kweken, kan dit kloppen? En hoe kan het dat het een hele week goed gaat en nu opeens niet meer?

Toegevoegd na 30 minuten:
ik heb wel achter het valkparkietje aangevangen misschien dat hij daarom nou zijn vertrouwen kwijt is

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Je hebt de vogel gevangen om hem in een andere kooi te doen.

Het is niet voor niets dat bijvoorbeeld papegaaien houders, de nagels van hun papegaai door een ander laten knippen, ondanks dat ze hetzelf ook wel kunnen.

De papegaai zal het de eigenaar zeker niet in dank afnemen om gevangen te worden. Natuurlijk is een valkparkiet geen papegaai, maar ik denk dat dit antwoord wel eens dicht in de buurt van de waarheid zal kunnen zitten, ook betreffende jouw relatie met je valkparkiet.

Je zult er mijns inziens opnieuw aan moeten werken, om het vertrouwen van de vogel terug te winnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Misschien schijten de een op de ander, ik zou ze een paar dagen in aparte kooien houden en daarna voorzichtig bij elkaar zetten.

Maar hoezo zou jij weer vertrouwen moeten opbouwen?, het vogeltje heeft toch ruzie met het ander vogeltje :p en toch niet met jouw?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Valkparkieten zijn vreedzaam tegenover andere vogels, zelfs over kleine tropische vogels zoals zebravinken. Tijdens het broedseizoen kunnen andere vogels en valkparkieten wel zeer vervelend tegenover elkaar zijn, het is dan ook verstandig om valkparkieten en bijvoorbeeld grasparkieten te scheiden.
Deze informatie komt van http://www.huisdiereninfo.nl/content/valkparkiet.php en doet mij dus vermoeden dat het momenteel de broedtijd is voor een valkparkiet en dat jij daarom nu "prikkelbaar" is!

Toegevoegd na 19 minuten:
jij in het laatste stukje moet hij zijn
Amadea
13 jaar geleden
Zijn de vogels bang voor jou of ben je zelf bang voor de vogels?