- Oplossing: na schoonmaken ZWAVEL strooien op de plek waar geplast is.

---Markeren - verspreiden van informatie/nieuws vertellen/krant lezen - ik ben hier! aanwezigheid melden - stress / nerveus in bepaalde situaties / mens is nerveus hond voelt dit en neemt over---

Niet straffen! is heel belangrijk, omdat het natuurlijk gedrag betreft.
Hij plast tegen iets aan , bomen muren hekken , om zijn gebied aan te geven. Komt er een andere hond die plast eroverheen. Zo gaat dat, dit is bekend.

Eerst schoonmaken, stank verdrijven door Biotex of azijn. Na het drogen sprayen met alcohol (drogist/apotheek). Misschien een paar keer herhalen.

Peper strooien wordt wel toegepast, is echter te agressief voor een gevoelige hondenneus: niet doen.
Kies voor zwavel om te voorkomen dat hij het nog eens doet:
Dus, niet boos worden/straffen, schoonmaken en zwavel strooien. Succes!
---
bronnen
https://www.moniquebladder.nl/markeren/
https://www.seniorennet.be/Magazine/artike...
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/...
Toegevoegd op 15 augustus 2018 19:46: tekst
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Geef je hond een vast 'hoekje' waar hij wel mag plassen. Mijn hond doet zijn behoeften alleen achter in de tuin op een vaste plek. Plassen doet hij tegen een regenton die daar staat. Dit scheelt veel met schoonmaken, in de rest van de tuin plast hij niet. Ik heb hem dit geleerd door hem steeds te belonen als hij het daar deed. Ik denk dat als je de eerder genoemde tips over het schoonmaken combineert met het belonen op plekken waar het wel mag dat je heel ver komt. Succes!