ik heb 2 goudvissen na 1 dag is het water al gelijk vies hoe kan dat? En 1 goudvis hapt naar water?

Is dat normaal? Zo niet wat kan ik er aan doen? En mijn vissen eten niet ik heb voer korrels. 1 vis pakt een “brokje” en dan 2 seconden later spuugt hij het weer uit. Mijn vissen heb ik nu 1 dag

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
2.7K
Erna55
5 jaar geleden
Is je aquarium groot genoeg ?
Heb je zuurstofplanten ?
Antoni
5 jaar geleden
Ik raad je aan bij de winkel waar je ze kocht je te laten voorlichten over het houden van goudvissen.

Antwoorden (2)

In een klein aquarium of bokaal kunnen 2 sterkvervuilende goudvissen water troebel maken, dat gaat nog sneller bij warm weer.
Door te filteren wordt het water terug helder en door flink wat zuurstofplanten en een luchtpomp toe te voegen, zal het water zuurstofrijker worden, je vis zal dan niet meer luchthappen.
Je vissen eten nog niet omdat ze veel stress en angst (vangen,transport en nieuwe omgeving) hebben, na enkele dagen is dat voorbij en gaan ze eten.
Toegevoegd op 08 mei 2018 12:41: afbeelding
Plaatje bij antwoord
Z512099
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Veel teveel goudvissen in die bak... Je zult dagelijks wel 50% van het water moeten verversen en een sterk, heel sterk filter achter die bak moeten hebben, wil je niet veel afvalstoffen in die bak krijgen....
Goudvissen zullen niet snel doodgaan aan teveel afvalstoffen maar ook zij zullen na verloop van tijd het loodje leggen
Hoe groot is de bak?

Een sluierstaart heeft minimaal een bak van 1 meter nodig en 50L per vis, een echte goudvis een bak van 2 meter maar het liefste een vijver. Goudvissen zijn enorme vervuilers, ze hebben een erg sterk filter nodig, heb je dit niet of zitten ze in een te kleine bak of beiden zullen ze doodgaan. Een goudvis kan zo'n 30 jaar worden, mits goed verzorgt, met een geheugen van enkele maanden(geen 5 seconden!!!!)

Als je goudvissen goed verzorgr, zijn het hele sociale dieren die je zullen herkennen etc.