Is het gevaarlijk als je een verkouden kat onder de dekens laat slapen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Hoe bedoel je?
Gevaarlijk voor wie?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Als je bedoelt onder de dekens waar je zelf slaapt: een kat hoor sowieso niet onder je dekens te slapen, ongeacht of ze verkouden is of niet.
Rieneke1
5 jaar geleden
@JanJ2002, heeft beatrijs Ritsema je dat verteld? Zelf vind ik het heel gezellig, zo'n spinnend katje in bed.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Rieneke1, wie is Beatrijs Ritsema? Gezellig zal vast wel, maar echt hygiënisch vind ik het niet
Rieneke1
5 jaar geleden
@JanJ2002, Beatrijs is een etiquette-goeroe. En katten zijn erg hygiënische dieren.

Antwoorden (1)

Je zal bedoel;en dat je kat niesziekte heeft. Als het dier het benauwd krijgt onder de dekens dan zal hij of zij er ongetwijfeld onder vandaan kruipen. Voor jou is er ook geen gevaar, want niesziekte is niet besmettelijk voor mensen. Het grootste gevaar schuilt erin als je katje niet meer wil eten, oa door verlies van geur. Ga verder meteen naar je dierenarts als je katje gekleurde (gelig, groenig) uitscheiding krijgt uit neus en/of ogen.
Rieneke1