Waarschijnlijk vanwege de frequentie van het geluid. Het gehoor van een hond v.w.b. de gehoorgrens ligt veel hoger dan bij mensen. Misschien brengt die toeter wel een heel hoog geluid voort wat mensen niet kunnen horen en honden wel. Ik zou hem er maar niet mee pesten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

omdat een toeter een onverwachts en hard geluid is, en daar schrikken ze van.
sommige honden zijn daar wat gevoeliger voor dan anderen
13 jaar geleden
Schrik jij daar niet van dan? Het is een reflex. Plotselinge harde geluiden schrikken dieren van. Met name honden met hun gevoelige gehoor.

Of is hij bang voor de toeter zelf? Dus zonder dat het geluid maakt? In dat geval is het een mietje ;)
(dit moet je niet al te serieus nemen hoor, was aan het dollen )