een hondenbrigade wordt ingezet bij evenementen waar extrapreventie noodzakelijk is

het zijn getrainde mensen met een getrainde hond

Toegevoegd na 1 minuut:
De inzet van hondenbrigades heeft vele voordelen. De honden zijn getraind om in dreigingsituaties handelend op te kunnen treden. Daarnaast heeft de inzet van een hondengeleider met hond een hoge preventieve uitstraling. Doordat de zintuigen van een getrainde diensthond zeer gevoelig zijn, ontsnapt er niets aan hun aandacht. Daar kan geen camera of alarmsysteem tegenop! Al onze honden worden natuurlijk ook getraind op sociale gedragingen. Hierdoor zijn ze ook breed inzetbaar in bijvoorbeeld een winkelcentrum of op andere openbare terreinen waar veel publiek is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Bij een hondenbrigade denk ik persoonlijk aan de politie en niet aan de particuliere branche.
Vond op het net een stuk over de werkzaamheden van de hondenbrigade in Rotterdam, zie de link
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op deze vragen kun je simpel zelf het antwoord vinden door hondenbrigade bij Google in te typen. Maar ik wil je wel helpen, er is een mooie spreekbeurt over de hondenbrigade van de politie Rotterdam-Rijnmond:

http://www.politie-rijnmond.nl/Ons_Korps/Districten/EXO/lh/honden/div/Spreekbeurt_Hondenbrigade_Rotterdam_middenbouw.pdf