hoe zie je aan een konijn of hij/zij zich verveelt?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.5K
Rieneke1
6 jaar geleden
Als een konijn alleen moet leven en ook nog op een beperkte ruimte zonder verrijking, ga er dan maar vanuit dat het beestje zich gefrustreerd en verveeld voelt. Als je een konijn toestaat konijn te zijn zal het dier gelukkig zijn en zich niet vervelen.

Antwoorden (1)

Konijnen zijn geen dieren die irritant gaan doen bij verveling. Hooguit knagen ze dingen kapot. Heb je 1 konijn? En zit die in een hok waarin hij niet lekker kan rondlopen? Dan mag je er vanuit gaan dat hij zijn leven niet erg uitdagend vind. Bij de knaagdieropvang zeggen ze: 1 konijn is geen konijn. Zorg dus voor een maatje en een hok waarin ze hun pootjes flink kunnen strekken en regelmatig vrij laten huppelen en springen.