Welke maat bench heb ik nodig voor mijn hond?

Ik krijg binnenkort mijn puppy. Het is een labrador. Ik probeer uit te zoeken welke maat bench ik nodig heb. Op https://www.dehondenwereld.nl/welke-maat-hondenbench/ kan ik wel wat informatie vinden maar hoop hier ook nog wat info te kunnen krijgen.

Welk maat heb ik nodig voor een labrador? Moet je een kleinere bench nemen voor je puppy en later een nieuwe kopen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (5)

Voor je puppy zal het geen probleem zijn in een grote bench te liggen. Koop een grote bench en leg er voor je puppy een extra dikke vacht of kleed in.
Zou je een kleine bench kopen is puppy er snel uitgeroeid en heb je twee maal flinke kosten.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Voor een pup is een maat van 50x70cm al aan de grote kant. Juist in de eerste weken moet je puppy leren dat de bench is om in te slapen en niet om een hoekje in te maken om te plassen. Hoe groter de bench, hoe eerder je hond gaat denken dat er naast zijn bedje wel ruimte is voor een plasje.

Koop eerst een kleine bench, eventueel tweedehands via bijvoorbeeld marktplaats. Na een tijdje heb je een grotere bench nodig. De kleine kun je dan via marktplaats weer verkopen.
6 jaar geleden
Inekez1
6 jaar geleden
Uiteraard moet de hond vrij kunnen bewegen en zowel opgerold als languit kunnen liggen. Maar een puppy van 30cm hoeft nog geen bench van 80 x 120cm. Omdat een labrador pup snel groeit, ben je na een aantal weken al toe aan een grotere bench. Dan is de hond als het goed is ook wel zindelijk. Vandaar mijn tip voor een tijdelijk tweedehands bench.
De volwassen hond moet er languit gestretcht in kunnen liggen, let goed op, dit is heel belangrijk. Veel mensen verkijken zich daar op.

Koop een bench op de maat van de volwassen hond, In dit geval een Labrador Retriever.
Bij een dierenwinkel kunnen ze advies geven, maar let goed op, de hond moet languit gerekt in de bench kunnen liggen.

Het is trouwens niet de bedoeling om een hond altijd in een bench op te bergen , maar voor een pup met een mandje e/o wasbare deken erin is het de vervanging van het voormalige nest met moeder en nestgenooitjes. Het moet dus 'cosy' , knus , zijn.

Toegevoegd na 1 minuut:
Deze benches zijn best duur, kijk eens op MP of er niet een tweede handsje te vinden valt.

Toegevoegd na 3 minuten:
Omdat er steeds meer dieren in het asiel terecht komen, is het raadzaam ook eens te kijken bij gratis op / af te halen. Dan kan je kiezen voor een klein en/of groot exemplaar.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Voor de labrador heb je uiteindelijk een bench nodig van 125 x 85. Dan kan hij comfortabel liggen en zich gemakkelijk omdraaien.

Je kunt deze bench voor een pup tijdelijk verkleinen door er een schot in te zetten dat je met de groei kunt doorschuiven naar achteren.
Leg er voor de pup een vetbed in, geen kussen. Een vetbed is op 70 graden te wassen en is warm en zacht. Je kunt er twee (vetbedden) tegen elkaar gebruiken, ze zijn na wassen in een uur weer droog.
Koop liever een nieuwe bench omdat ze geen mankementen vertonen (losse spijlen). Oude, gebruikte benches bij MP eerst goed nakijken.
Succes met de opvoeding, ga naar les!!!
Ivana
6 jaar geleden
Ik weet niet wat de bedoeling is, moet de hond er in vervoert worden of wordt het zijn slaapplaats. Je kunt het beste een grote bench nemen waar de hond als hij volgroeid is languit kan liggen, zitten, draaien en staan kan. Dit zijn de normen die ze ook bij luchtvaartmaatschappijen hanteren. Als de bench nu nog te groot is kun je hem verkleinen met bv een doos die zet je dan achter in de bench. Als de hond groter is geworden neem dan een kleinere doos of plaats er een plaat tussen Zo hebben wij het gedaan met onze hond je hebt dan eerst geen kleine bench nodig en geen onkosten want een bench is nogal prijzig.