Overschot aan babyguppies in een aquarium van +/- 55 L, wat nu?

Hallo allemaal,

Ik heb een tank van ongeveer 55 L met minder dan 15 guppen en 2 zwaarddragers. Het probleem is dat er teveel babyguppen zijn (circa 30). In mijn tank gaat het niet worden. Ik dacht, als ik een andere grotere vis erbij koopt (in dit geval twee zwaarddrager mannetje) dan houd ik ze op toom. Maar ze blijken geen interesse te hebben om te jagen. Wat zou ik doen? welke vissen zijn geschikt om bij te doen?

Dank u wel

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Goudvissen vreten de gulpen wel (is mijn ervaring)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Helaas is mijn aquarium niet groot genoeg voor goudvissen:( . Zijn er andere mogelijkheden? Mijn aquarium is 55 x 35 cm. Een Tropical Kit 70 van Superfish.

Antwoorden (1)

guppen zijn slechte ouders en zullen als ze de kans krijgen gewoon zelf hun jongen opeten. Als je aquarium goed beplant is zullen een paar guppen het wel overleven
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dank je wel voor je reactie, maar dat voegt niks bij mijn vraag toe. Ik wil graag van ze af.