Hond is geschrokken, hoe het best eroverheen laten komen?

Ik liep 2 dagen geleden in de avond op straat en iemand laat zo aan de overkant een grote ijskast van balkon naar beneden vallen en dat maakte natuurlijk een enorme klap, ook ijzerstukken die wegvlogen. Me hond is daar zo erg van geschrokken was zo in paniek en nu is die bang voor haast elk geluidje en durf alleen maar z'n bohoefte te doen en aar huis. Hij heeft die dag zo erg getrokken dat z'n achterpoortje verrekt is en hij moet sowieso een weekje rusten en niet te veel inspanning leveren. Me vraag is hoe kan ik me het best eroverheen laten komen? Juist afwachten of het vanzelf overgaat of juist proberen z'n angst te overwinnen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3.1K
paulus811
6 jaar geleden
De aso's eens goed de waarheid vertellen heeft mijn hond erg goed gedaan. Welke idioot gooit er een koelkast van het balkon?
Z512099
6 jaar geleden
Wie gooit er nu een ijskast van het balkon...en wees blij dat het aan de overkant was!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Precies, ik ben ook super boos geworden. Het was om 10 uur s'avonds dat mag nog geen eens en ze zagen ons nog langs lopen. Echt super aso!!! Ben echt woedend!!
HeerVoldemort
6 jaar geleden
Het maakt niet uit welke tijd. 22.00 of 13.00 of wat dan ook. Je gooit geen koelkast van het balkon. Ik had de politie gebeld dat kan ik je wel vertellen. Levensgevaarlijk! Wat een gestoorde gek zeg!

Het beste antwoord

Neem je hond mee naar buiten en als de hond niet wil lopen, wacht dan even rustig zodat je hond kan herstellen en kan zien dat er niks aan de hand is. Je kan hem meelokken met wat lekkers steeds iets dichterbij. Nog beter is telkens wat brokjes op de grond te strooien, dan kan je hond zijn neus gebruiken en daarmee kalmeert ie zichzelf. Kijk goed naar de hond en dwing hem niet, daar leert hij helemaal niks van. Rustig en kalm zijn, je hond ondersteunen dat help hem. Angst is een emotie,en je kunt angst dus niet versterken, alhoewel men hier eerst anders over dacht. Ondersteunen en helpen dus.
jodyenboyke
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Heel erg bedankt!, ga ik dat proberen, je hoort altijd zoveel verschillende dingen, van gewoon meetrekken hij went er vanzelf aan of er juist omheen lopen. Maar dit ga ik zeker proberen. Ik ben geen voorstande van het dwingen.
jodyenboyke
6 jaar geleden
Super! Rustig aan dat komt het goed! Geen spanning op de riem,
Ivana
6 jaar geleden
Dikke plus dus voor dit antwoord!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Plus!!