wat moet je doen als een kitten een volwassen kat blijft etteren?

hallo wij hebben een kitten en een volwassen ragdoll vrouwtje.
Onze kitten lijkt wel een adhd'er =).
Alleen jaagt hij de stuipen op het lijf bij onze volwassen kat. ze speelt wel met hem maar op een gegeven moment word hij t hardhandig en wilt ze ermee stoppen dit geeft ze aan door te grommen en blazen en zachtjes tikje te verkopen.
Hij houdt er niet mee op en word alleen maar erger begint harder te krabben en te bijten naar haar toe en zijn staartje word dik.
Waarom doet hij dit en houd hij niet op als dat word aangegeven?
Het is af en toe zo dat ik hem tot stoppen moet zetten omdat hij alleen maar extremer word na de grote toe

Toegevoegd na 2 uur:
beste mensen ik bedoel met adhd over dat hij heel energie heeft wat normaal is..
ik bedoel er alleen mee te zeggen dat het op een gegeven moment wel omslaat in heftige gevechten waarbij er wel flink word geslagen.
alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.9K

Het beste antwoord

Het kleine beestje is nog vol energie en jong en wil nou eenmaal spelen, wil het aangewezen speelmaatje dan niet... dan zal ze er alles aan doen om het toch voor elkaar te krijgen en wordt in dit geval dus echt hardhandig.

Geef de kitten genoeg anders speelgoed waar ze zich mee kan vermaken of hou haar lekker bezig en put haar uit met achter dingen aan te rennen.

Zodra de kitten wat ouder wordt en is geholpen zal de ADHD wel afnemen. Alle jongen katten lijken net adhd'ers en een volwassen kat heeft die tijd al gehad en heeft zoiets van: been there, done that.

Je kan het vergelijken met dat je een jong kind met vreselijke ADHD voor altijd opsluit bij een bejaard persoon zonder ander vermaak.

Laat het beestje lekker haar gang gaan en nog stoeien zolang het kan.

Zolang het speels blijft (niet al te hard gemauw, grommen en kleine tikjes doen echt niks) is alles okeej.

Aard van het beestje
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

hou een plantespuit bij de hand zodra de kitten aanvalt,
nat spuiten
n kat schrikt en als je dit misschien even paar dagen volhoud stopt de kitten er wel mee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha katerjes zijn leuk
zo eigenwijs
ik heb altijd katers gehad en liet ze zodra t kon ze castreren
ze werden rustiger en sproeien deden ze ook niet meer
niks, de volwassen kat zal dat zeker zelf oplossen als ie het beu is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kitten vertoont heel normaal gedrag. De volwassen kat vindt dit niet erg anders zou ze zeker veel harder ingrijpen. In ieder geval heeft het niets met adhd te maken, maar met energie, gefeliciteerd, je hebt een kerngezonde kitten.

Het is het beste niet in te grijpen en het de volwassene zelf op te laten lossen, als de kitten het echt te bont maakt zal ze zeker steviger ingrijpen (echter niet verwonden). Een kitten heeft dit gedrag nu eenmaal nodig om de energie kwijt te kunnen. Mensen begrijpen daar in het algemeen weinig van en hebben de neiging zich ermee te bemoeien. Niet doen dus, want het is nergens voor nodig.

Het is niet zielig voor de volwassene. Laat je kitten lekker dollen, is niks mis mee. Grijp alleen in als de kitten zich gaat uitleven op je gordijnen etc. maar je hoeft zeker de volwassene niet in bescherming te nemen. Het hoort er nu eenmaal bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik sluit me aan bij rocketbabydoll.
daarnaast: denk driedimensionaal.
laat ze het niet op de grond uitvechten, maar zorg voor meerdere hoge(re) plekken waar de oudste zich terug kan trekken, en die goed te verdedigen zijn.
Rieneke1