Ik heb een hond die 2 jaar is. Wij hebben hem nu een half jaar want zijn oude baasje kon niet voor hem zorgen. Kan ik mijn hond "aan de voet"leren?

Of moest dat al als puppy angeleerd worden? (Ras: Dwergpoedel)

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.1K
jodyenboyke
6 jaar geleden
Gewoon naar de hondenschool, maar een aan de voet (zit) wordt op de meeste hondenscholen pas actief aangeleerd in de echte Obedience. Het telkens laten zitten van een hond, is best belastend voor de hond. Als je het wil gebruiken voor het oversteken bij de stoeprand, leer de hond dan een Wacht aan, waarbij de hond zelf kiest om te blijven staan of gaan zitten.
Ivana
6 jaar geleden
Is toch ook makkelijk zelf aan te leren. Eerst aan de riem, later aan een loshangende riem en vervolgens zonder riem. Maar altijd hetzelfde commando in dezelfde toonhoogte. Vergeet de beloning niet als het goed is uitgevoerd. Mag ook alleen een beloning met de stem zijn, hoef niet met een brokje.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ook de liefde van je hond gaat door de maag... :-D

Antwoorden (1)

Ook op latere leeftijd ( al is 2 jaar nog behoorlijk jong) kan je een hond nog van alles leren. Een poedel is bovendien een slimme hond. steek er wat tijd in, of nog beter, meld je aan voor een cursus op de hondenschool en het moet lukken.
6 jaar geleden
Ivana
6 jaar geleden
Waar is die min voor? Plus dus!