Hoe kan ik mijn kat laten wennen aan een drinkfontein?

Ze dronk altijd graag uit een kraan, daarna was drinken uit een bakje favoriet. Vanwege een kort tripje had ik een drinkfontein aangeschaft, maar het lijkt net alsof ze gewoon niet begrijpt dat ze hier uit kan drinken. (Verder is ze een slimme kat :-)). Ze is niet bang voor het geluid van de fontein.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
10.7K

Antwoorden (1)

Gewoon een tijdje laten staan. Die van mij dronken er ook niet direct uit; het is een nieuw ding, katten kunnen soms slechts omgaan met veranderingen in hun leefomgeving. Zet de bank een keer aan de andere kant van de kamer, en ze zijn ook meteen van slag.

Eventueel zou je het drinkbakje in de buurt van de fontein kunnen zetten, misschien zorgt dat ervoor dat ze de link legt. Zelf heb ik de fontein eerst een tijdje uit gezet, zodra ze gingen drinken uit het bakje onder de fontein ging hij aan en nu drinken ze nergens liever uit.

Als ze de fontein écht langdurig links laat liggen, kun je proberen hem te betrekken in het spel en ervoor zorgen dat ze hem op die manier gaat 'ontdekken'. Een brokjesspoor naar de fontein toe, hengeltjes die eventjes door het water heengaan, een speeltje ín de fontein, etc.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Yess, poes drinkt uit de drinkfontein! Het is gelukt met heel veel aanmoediging, maar ook door een Feliway stekker in te schakelen in de buurt van de drinkfontein.
Dank voor je antwoord Lies12!