Zijn kattenbrokken goed voor honden?

Mijn hond eet weleens een paar kattenbrokken als mijn katten een beetje hebben geknoeit. Maar is dat eigelijk wel goed voor mijn hond?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Als hondje af en toe een beetje van de kattenbrokken mee eet, is dat niet erg. Niet goed zou zijn, wanneer de hond grote hoeveelheden eet, dus geen hondenvoer eet.
Katten zijn vleeseters en honden zijn vleeseters die ook groente nodig hebben.

Af en toe een beetje is niet erg, maar er is wel degelijk verschil tussen honden- en kattenvoer.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Kattenbrokken zijn goed hoogwaardig voer voor honden. Andersom is het niet het geval: een kat die voornamelijk hondenvoer te eten krijgt zal op den duur voedingstekorten ontwikkelen.
Rieneke1
6 jaar geleden
Het eiwitgehalte van kattenvoer is hoger dan voor honden. Honden alleen op kattenvoer zetten is absoluut schadelijk. Een enkel hapje kan geen kwaad.
Ivana