Mijn neefjes hond wil maar door 1 persoon uitgelaten worden,wat nu?

zelfs als hij heel nodig moet,het is een pup en 2 en half jaar oud

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.4K

Het beste antwoord

Zorgen dat die ene persoon altijd standby staat. Wel moeilijk, maar dan moet er gewoon af en toe een 2e persoon meegaan, zodat dat beestje daar aan kan wennen. Na een tijdje kan die ene persoon halverwege de wandeling teruglopen, terwijl de ander verder gaat. Zo kun je steeds de grenzen verlengen.
Misschien het proberen waard.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Dan moet ie her-opgevoed worden.
Dat had natuurlijk al veel eerder moeten gebeuren.

Want een hond van 2,5 jaar is geen pup meer, dat is een volwassen hond.
Als de hond goed gesocialiseerd is liggen de principes vast en het is nu moeilijker de hond iets te leren. Je kunt de hond nog wel dingen leren , het zal echter meer geduld en tijd kosten
Een hond heeft niks te "willen". Een hond moet
gehoorzamen.

Aan de riem, oppakken en buiten zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet hem gewoon als een hond behandelen, ha, ha.
als de hond 2,5 jaar oud is, dan is het geen pup meer maar een volwassen hond.
een hond kun je in principe de eerste 9 maanden gemakkelijk iets aanleren (inprentingsperiode). daarna is er nog een anderhalf jaar dat aanleren nog steeds lukt, maar dat het meer inspanning kost.
na 2 à 2,5 jaar is aanleren nog steeds mogelijk, maar danm duurt het nog langer en zal de hond sneller geneigd zijn om het weer te vergeten. hij koppelt het geleerde dan ook alleen maar aan andere verschijnselen, zoals het krijgen van een beloning.
wat betreft dat uitlaten. als hij vanaf een gegeven moment steeds door een willekeurig ander iemand zal worden uitgelaten en een beloning krijgt als hij ook zijn behoefte doet, zal hij/zij het vlug onder de knie hebben.
de baasjes moeten dan wel consequent zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hond heeft niets te willen. Diegene die 'm uitlaat bepaald wanneer hij met wie waar naartoe gaat en waar hij snuffelt, pist en poept. Op die leeftijd is het echter best lastig om verkeerde dingen af te leren, maar JIJ bent altijd de baas over het beest. Anders is een cursusje misschien geen slecht idee.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je neefje moet hem gewoon niet uitlaten. Laat een ander het doen, wat hondenkoekjes in je jaszak. Riem pakken, koekje geven, de deur uit, koekje geven, wandelen en dan af en toe een koekje geven. Wat een plezier voor de hond, want als hij met een ander meegaat wordt hij beloond. Wel afbouwen op een gegeven moment en laten afwisselen door je neef weer met hem te laten lopen.