Kan je een konijnenren op de tegels zetten?

Hallo iedereen,

Ik wil graag een konijnenren kopen die je zelf ergens in de tuin kan neerzetten. Ik heb alleen tegels in de tuin en vroeg me af of de ren daar qua stevigheid kan staan? Ik twijfelde namelijk, want als mijn konijn er iets tegen aan zou drukken of hij op tegels dan niet omvalt. Weet iemand waar ik een stevige (niet te dure) ren kan kopen die niet omvalt op de tegels?

Hopelijk kan iemand me dit vertellen.

Groetjes!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
nou niet op tegels zetten arm beest. dat konijntje maak je daar ook niet blij mee
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Oh oke, waarom niet dan?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een konijn is een dier die in groepen leeft; holen in de grond graven om daar snel in te gaan als de vijand op de loer ligt. Ze stampen met hun achterpoten op het gras als er onraad is. Het zijn dus geen dieren die op het asfalt en beton leven. Een konijn alléén houden is ook niet juist, die zal dan snel vereenzamen zonder soort genoten. Een ren op een straatstenen ondergrond is erg onnatuurlijk en dus ongewenst voor konijnen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Tegels hebben aan de ene kant een goed slijtage effect op de nagels maar aan de andere kant wil een konijn zoals boven geantwoord ook wel op gras maar dat krabt ie waarschijnlijk toch alleen maar kapot zodat die niks meer overhoudt en bovendien kun je regelmatig gras uit de omgeving plukken en dat aan hem voeren
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als je een sublieme grasperk wilt hebben en houden, dan moet daar geen konijn op worden gehouden. Dus òf een konijnen-vriendelijk natuurlijk 'wild' grasveldje met veel onkruid dat hij eten mag of geen konijnen. In de natuur slijten ze òòk hun nagels niet op straatstenen. Misschien een vraag voor 'goeie vraag': Hoe houden konijnen in het wild hun nagels kort. Katten weten daar wel raad mee.

Antwoorden (2)

Ik heb zelf twee dwergkonijntjes. We hebben het hok in een zelfgemaakt verblijf gezet. Dat is gewoon op de tegels. Maar als je er een ren neerzet raad ik het aan om erbij te blijven of er een net overheen te doen. Dit deden wij eerst niet en we denken dat er toen een roofvogel op af was gegaan. Dat was niet goed afgelopen:(
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Oke bedankt!
Dat kan prima. Er zijn zelfs konijnen die de voorkeur geven aan tegels! (franse hangoren). . Een geschikte ren zou ik wel zoeken onder kippenrennen of hokken aangezien de de meeste konijnenrennen te weinig ruimte bieden. Voordeel is dat ze meteen een stuk steviger zijn en vaak overdekt.