Hoe voorkom ik dat mijn nieuwe kat naar buiten glipt?

Nog en vraag over mijn nieuwe kat. Sinds ca. een week heb ik een nieuwe, volwassen kat uit het asiel. Ik moet hem de eerste weken binnenhouden, om te wennen.
Tot nu toe heb ik de voordeur gebruikt als ik naar buiten ging, en dan de huiskamerdeur dicht gehouden.
Maar het wordt nu heel mooi weer en wil ik natuurlijk ook af en toe in de tuin zitten.
Mijn tuindeur zit echter in de woonkamer en gaat naar buiten open, zodat hij makkelijk tussen mijn benen kan doorglippen. Hij ziet me natuurlijk aankomen, als ik weer naar binnen wil. Hoe voorkom ik dat hij tussen mijn benen doorglipt?
Hem continu op de gang opsluiten vind ik zielig, in de woonkamer heeft hij zijn mandje en favoriete plekjes.
Graag jullie tips en trucs.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.2K

Antwoorden (5)

Heb je niet de optie je tuin catproof te maken?
Zodat ie er niet uit kan maar toch lekker van buiten kan genieten en jij je deur gewoon open kan laten?
Hier hebben we aan de achterzijde van het huis een ren aangebouwd waar ze gewoon hele dag in kunnen als ze dat willen, ook geen angst dat ze de deur uitglippen als ik er uit ga. Met de voordeur ben ik gewoon altijd heel voorzichtig, ben er altijd op bedacht dat er een van de katten op de loer zit daar.
Je kan overigens ook je tuin catproof maken door als je bijvoorbeeld een schutting er om heen hebt, gaas er boven aan te plaatsen wat je naar binnen laat wijzen, zodat hij er niet uit kan klimmen.
Succes maar vooral veel plezier van je nieuwe aanwinst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dit lijkt me best wel moeilijke vraag..
ik zou denken om er een plank neer te zetten maar dan betekend wel dat je zefl over plank moet stappen..
misschien kan je hem afleiden met een bakje melk voordat je naar buiten loop (kattenmelk).
of natuurlijk een schaaltje vlees.
succes ik hoop dat je meer tips krijg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mogelijk is hij een tuigje gewend?
het is het proberen waard.
zou toppie zijn als hij zo mee kan de tuin in.
Rieneke1
13 jaar geleden
Doe je kat in een ruimte met vier muren, zonder ramen of deuren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hou de kat eerst een tijdje in huis zodat de kat aan jou kan wennen .
En als er de gewennig er is ga dan ieder keer keer gezamelijk naar buiten .
Totdat de kat ook aan de tuin gewend is .
En dan kun je hem ook alleen naar buiten laten gaan .
Maar je moet wel eerst weten of de kat een huiskat is ja of nee !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk moet hij eerst wennen en mag hij dan pas naar buiten. het gaat mij er juist om hoe ik kan voorkomen dat hij tevoreg naar buiten glipt.