Dat ligt eraan. Kijk naar de samenstelling op de verpakking. Hamsters eten namelijk van nature ook insectjes. In hamstervoer kunnen dus ook dierlijke eiwitten e.d. verwerkt zitten, maar het hoeft er niet in te zitten, want hamsters kunnen ook leven op een plantaardig dieet.

Cavia’s daarentegen zijn echter absoluut herbivoor en kunnen dierlijke eiwitten niet goed verwerken en kunnen dan last van hun darmen krijgen.
Als het puur plantaardig hamstervoer is kan je het gerust geven, maar zal je zoals eerder gezegd, aanvullend vitamine C moeten geven of extra groente met een hoog vitamine C gehalte.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Rieneke1
6 jaar geleden
de vraag is niet of je hamstervoer aan je cavia mag geven.