Wat kunnen we doen met de kipjes als we op vakantie gaan?

We willen heel graag 2 krielkipjes, maar we lopen tegen een probleem aan: wie verzorgt de kipjes als we op vakantie gaan?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Buren? Ouders? Schoonouders? Goede vriend?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als je een week weggaat kun je wel voldoende water en voer neerzetten, en anders vraag je inderdaad de buren
Ritsuka
6 jaar geleden
rondvragen wie wil verzorgen. Als ik eens wegga vraag ik mijn broer of ouders om voor de beesten te zorgen, die wonen in de buurt.
Rieneke1
6 jaar geleden
Vraag het plaatselijk asiel of ze in pension kunnen.
Inekez1
6 jaar geleden
Mijn buren eten altijd met kerst en vlak voor hun vakantie hun eigen kippen op. Zelf slachten en dan in de oven of op de bbq. Als ze terug zijn van vakantie kopen ze weer nieuwe kipjes. Maar voor de meeste mensen is dat niet de ideale oplossing. Vraag familie, vrienden of buren om voor de kipjes te zorgen. Mijn andere buren hebben ook kippen, daar krijg ik elke week een bakje eieren van en als zij op vakantie gaan zorg ik voor de kipjes, als dank voor al die lekkere eitjes het hele jaar door.

Het beste antwoord

Heb je een familielid (broer zus neef of nicht) en anders een vriend of vriendin, die wel tijdens die vakantietijd in jullie huis wil bivakkeren? (ook soort vakantie).
Zo iets vind ik de ideale oplossing, moet natuurlijk iemand zijn die jullie vertrouwen en die ook nog eens diervriendelijk is, erg belangrijk en dit gaat niet altijd samen.
Alles opschrijven een lijst maken met alle instructies en informatie, ook al weet iemand het wel, is dit toch wel erg handig hoor.
Ook de naam/telefoonnummer van de dierenarts/ veearts tijden en regels zijn er niet voor niets.

Misschien kan je hier iets mee, @krielkipje!

Ik heb me trouwens door meerdere mensen met kipjes laten vertellen dat kipjes 't liefst in groepjes van 4 leven, zonder haan/burengerucht :)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hartelijk bedankt!