Hoeveel guppies mogen er maximaal in een 54 liter aquarium?

(ik heb al een heater, filter, planten, ...)

Toegevoegd na 1 dag:
Waar zou ik deze dan het beste kopen? In mijn omgeving is er een Itratuin en tom&co - winkel. Zouden de vissen daar van goede gezondheid zijn en worden ze daar goed verzorgd?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
12.4K

Antwoorden (1)

Met een goed werkende filter en ruime beplanting en matige voedering mag je toch wel rekenen op 20 mannetjes of 10 vrouwtjes en 5 mannetjes.
Ofwel deze vuistregel: zoveel guppies als de lengte v.h. aquarium, dus bij een lengte van 60 cm 20 vissen van 3cm.
Nogmaals, als de filter het aankan kan je zelfs nog meer guppies houden, beter is echter de bevolking laag te houden.

Toegevoegd na 23 uur:
Antwoord op toevoeging:

Tom&Co Schoten/Antwerpen vond ik niet zo best, bij Van Gastel Ekeren heb ik al mooie guppies gezien, Maxi-Zoo Merksem/Antwerpen hebben ook mooie keus.....maar waar je vooral in eender welke aquariumspeciaalzaak moet op letten is de netheid van de aquariums, als je ergens een dood visje ziet drijven of er ligt er een op de grond moet je daar niets kopen.
Gezonde vissen kan je o.a. herkennen aan open vinnen en levendig rondzwemmen, als je een platte, samen geknepen rugvin ziet of ze zitten op de grond, of een zweertje, ontbrekende schubben, een gerafelde vin....... :niets uit dat aquarium kopen.
Bedenk wel dat pas aangekochte guppies veel stress hebben meegemaakt: voor ze in winkel kwamen werden ze vele malen (ruw) geschept en dus opgejaagd, telkens mogelijk in water met verschillende waterwaarden of zelfs temperatuur.
Een gestresste guppie geraakt daardoor verzwakt en ziekten liggen op de loer, je kan dus ook bij ogenschijnlijk gezonde vissen uit een goede winkel sterfte hebben...
Nog een tip: sluit je aan bij een guppieclub, je kan daar ( tussen de leden onderling) gezonde guppies kopen tegen gunstige prijs.
Z512099