Waar Robo's kopen?

Hey , ik zoek al ongeveer al een jaar naar Roboroski hamsters in Nederland en België. En ik weet dat ze er niet vaak zijn. Ook heb ik al meerdere keren naar een dierenwinkel gebeld die afentoe robos hebben. Maar tot nu toe hebben ze er geen.

Ik ken het Exoknaag. Maar dat duurt nog een tijdje.

Weet iemand of er winkel(s) of fokker(s) zijn die robos verkopen? (Graag met site)
Hier in Nederland of België?

Toegevoegd na 1 dag:
(ik weet al veel van hamsters en andere dieren, zelf gehad en heb nog steeds) Mijn hamsters kwamen van een dierenwinkel die zelf ook fokt. Zij fokken met liefde, gezondheid en kennis. Dat zag je wel.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2K
Antoni
7 jaar geleden
Misschien is er een vereniging van bezitters van deze dieren die je meer informatie kan geven over fokkers en/of andere adressen waar de Roborovski-hamsters te verkrijgen zijn. https://nl.wikipedia.org/wiki/Woestijndwerghamster
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als je een Roborovski hamster (Roborovski dwerghamster) via Marktplaats koopt, check dan altijd eerst de LICG info over het houden van huisdieren.
Z512099
7 jaar geleden
Vermijd van ze in een winkel te kopen, veel beter bij de kweker zelf.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ben het eens met Z512099, koop liever het
beestje bij een goed bekend staande fokker.
http://www.drdhamsters.nl/keurmerk/goedgekeurde-fokkers-en-websites/

Antwoorden (1)

Een huisdier kopen doe je het best bij een hobbyfokker/hobbykweker, zij verzorgen de dieren met liefde en zorgen dat de nieuwe eigenaar de juiste informatie meekrijgt, ook geven zij de dieren niet te vroeg mee, hobbyfokkers van de roborovski hamster vind je hier:
http://www.drdhamsters.nl/fokkers/fokkers-roborovski-dwerghamsters/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
+ de Roborovski dwerghamster is niet meer in iedere dierenwinkel te koop.
Men zou eens kunnen kijken op het Forum van http://www.dehamster.nl/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor de aanvulling JoanDArc, hier valt zeker wat te lezen over deze diertjes.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik zeg niet dat het niet kan, maar als deze dierenwinkel de hamsters uit liefde voor het dier fokt, is dat echt een uitzondering.
Dierenwinkels verkopen over het algemeen alleen dieren om er hun geld mee te verdienen en besteden de minimale zorg die nodig is eraan, het mag geen geld kosten, het moet geld in het laatje brengen.
Lees dit eens, dan begrijp je vast waarom onder andere ik zo tegen het dieren kopen in een dierenwinkel ben:
http://www.ikwilcavias.nl/waarom-geen-dierenwinkel/
SimonV
7 jaar geleden
Dikke plus.