Is mijn jonge parkiet nou eem vrouwtje of mannetje?

Ik kom er zelf niet uit, zie foto is dit parkiet een mannetje of vrouwtje?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

De neusdop van een vrouwtje is bruin en de neusdop van een mannetje is blauw

dus dit is een mannetje
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ivana
7 jaar geleden
Ben ik het mee eens. Als ze heel jong zijn, een week of 6, en je kunt ze zo uit het blok meenemen, dan is het kleurverschil nog niet te zien. Maar hier is duidelijk blauw te zien.
Plus.
Ivana
7 jaar geleden
Het voordeel van het hebben van een mannetje is, dat de eventuele beet minder hard aankomt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2 jaar geleden kocht ik 2 jonge parkieten waarvan de ene al een bruine neusdop had en de andere een blauwachtige. Ze waren respectievelijk 14 en 9 weken. Na een paar maanden werd de blauwige neusdop steeds bruiner en bleek het achteraf toch om 2 vrouwtjes te gaan die het overigens uitstekend met elkaar kunnen vinden. Ze doen alles samen, eten samen, keuvelen samen, maken tegelijkertijd hun toilet en pedicure en doen ook samen een middagdutje. Daarom vind ik 2 parkieten houden voor de vogels zelf beter dan het houden van 1 vogeltje. Dan zou ik heel veel aandacht moeten besteden aan dat ene vogeltje om geen eenzaam parkietje te krijgen. Nu geeft ik die extra aandacht aan mijn oudere hond.