Wat gebeurdt er als mijn vissen ik te koud water zitten? Ze moeten normaal in 22 graden zitte. Maar die tempratuur blijft nieg in mijn bak.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
10.4K

Het beste antwoord

Voor een enkele dagen is het voor vele soorten geen probleem. Maar als het over andere soorten gaat, dan doe je de visjes echt geen goed.
Veel hangt dus af van de soorten visjes die je hebt. Voor sommige soorten is spelen met de temperatuur en waterniveau ene must als je wil dat ze kweken, dus het kan wel.

Het beste is natuurlijk de temperatuur te zetten die ze moeten hebben.
Let wel : een graadje verschil zal echt geen ramp zijn. Als je visjes 22 graden als aangewezen temperatuur hebben, dan kan het echt geen kwaad als ze op 21 of zelfs 20 zitten. Wel even kijken of ze dan wel nog blijven reageren en eten zoals ervoor, anders verkiezen ze toch iets warmer. Maar dat zou me erg verbazen.

Het makkelijkste is zoals vele al reageerden een klein verwarmingselementje halen.
Je moet enkel weten hoeveel liter je bak bevat en de gewenste temperatuur.
Hieronder kan je een vb ervan zien. Er zijn verschillende goede merken voor aquariumbenodigdheden die ook verhitters te koop hebben. Sommige wat duurder dan anderen, maar je kan je gading zeker wel vinden.

Toegevoegd na 1 minuut:
Misschien ook handig om te vragen....
Je zegt dat de temperatuur niet in je bak blijft. Zit er een verwarming in maar gaat de warmte vliegen of wat bedoel je?

Toegevoegd na 3 minuten:
Want als je al een verwarming hebt,... dan zal die de geest gegeven hebben of niet meer correct werken.
Als je er een hebt die nog wel goed werkt,... staat de bak misschien op een te kille plek? Of is de bovenkant niet goed afgedekt? Dat kan ook al veel verschil maken.

Mijn antwoord blijft hetzelfde, maar het kan handig zijn om te weten.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dank je.

Andere antwoorden (1)

De vissen kunnen dood gaan zou er een goede pomp
inzetten
die de temperatuur regelt in de bak
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
bamibal
7 jaar geleden
Een pomp pompt. Een verwarming verwarmt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@bamibal: een man een woord!