Is rauwe roodbaarsfilet met graten slecht voor een kat?

Ik geb een pak diepvries roodbaarsfilet gekocht. "Graatloos" staat op het pak. Maar je kan beter zeggen "graatvol" de vis is bevroren doorgezaagd. Gevolg door de hele vis heen zitten harde graten en het us onbegonnen werk om deze te verwijderen.

Ik heb geen zin om er mee terug te faan naar de winkel. Maar mijn twee katjes zijn helemaal gek geworden van de geur. En smeken zowat om die vis.

Dan is er tenminste nog iemand gelukkig mee. Maar kan ik ze dat geven? Zijn die graten niet gevaarlijk voor hun? Ze zijn echt hard en verschillen van lengte 5mm tot 2cm.

7 jaar geleden

Antwoorden (1)

Rauwe roodbaarsfilet met graten is niet geschikt als voeding voor katten. Katten hebben een specifiek dieet nodig dat voldoet aan hun voedingsbehoeften. Het is daarom beter om kattenvoer te geven dat speciaal is ontwikkeld voor katten.
Bronnen:
een maand geleden