Zijn katten gek op leder?

Ik heb een leren laptoptas, mijn kat geeft deze telkens kopjes en ligt er graag tegenaan zonder eraan te krabben overigens. Mijn vriendin zette gisteren haar tas van leder op de grond en hij deed precies hetzelfde. Bij mijn rugtas van stof doet hij dit niet. Zijn katten gek op leder of ligt het aan wat anders?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
zat er nog wat in je tas anders zijn ze wel gek leder
Rieneke1
7 jaar geleden
Tuurlijk heb je er leerfetisjisten bij zitten, maar vaker zie je dat tassen in trek zijn omdat ze ovelal komen en dus interessant ruiken. Apart dat je tas van stof niet interessant wordt gevonden.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
In mijn laptoptas zaten een laptop, toebehoren en een schrift, In die van mijn vriendin wat make-up, flesje water, losse a4 vellen, sleutels etc. Niet iets waar een kat gek op zou moeten zijn :)
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Bij mij thuis is elke tas in trek. Stof...leer...plastic boodschappentasje van de AH. Maar vooral lederen tassen van bezoekers. Als die onbeheerd staan ligt er binnen 5 minuten een kat in.

Het beste antwoord

Nou en of!
Lederen tassen zijn favoriet bij veel katten. Het schijnt het luchtje te zijn, wordt heftig aan geroken, maar nog meer mijn katten gingen er op liggen en bleven er maar op / in rollen alsof ze de lucht op hun vacht wilden krijgen.
Vriendin was in Spanje met vakantie geweest, kwam terug met zo'n leren 'uitrek' tas (sneetjes in het leer zodat het uittrekbaar was) , kat woonde er in totdat zij weer naar huis ging.:)

Ja katten zijn gek op leer.

Toegevoegd na 5 minuten:
"Mijn katten liggen op van alles. Ze kunnen mijn enorme bed gebruiken als ligplaats (inclusief heerlijk zacht dekbed), maar ze liggen liever op de leren tas die helemaal op het hoekje ligt. Tas heeft allerlei rare uitsteeksels en knopen maar daar zitten ze dan weer niet mee ;-) " (bron)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
SimonV
7 jaar geleden
Katten zijn inderdaad dol op leer.
https://answers.yahoo.com/question/index?qid=20090717111049AAQe60m Plus.
Rieneke1
7 jaar geleden
Sommige katten Simon, sommige. Genoeg katten die er niks om geven.
SimonV
7 jaar geleden
Dan had ik m'n antwoord toch beter kunnen laten staan... ;-)
Ik kon geen goede bron hiervoor vinden.

Andere antwoorden (1)

Leer is natuurlijk ook huid, dus dat voelt warm en zacht aan als je kat daar tegen aanligt.