Hoe laat ik onze poes, 7 jaar, bevriend worden met onze nieuwe speelse pup?

Poes is als de dood voor de pup en rent meteen naar buiten zodra ze de hond ziet.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Antwoorden (2)

Pup eerst in een bench of transport kooi laat de kat eerst rustig ruiken, dit kan enkele dagen duren voor je verder kan naar de volgende stap. Een pup zal niet rustiger worden de komende maanden word een lang proces. Laat de kat weg kunnen als ze wilt, zorg dat de pup niet achter de kat aan gaat rennen waardoor angst onstaat. Geef het de tijd.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
jodyenboyke
7 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dank je wel Jaci, de pup heeft de eerste 4 maanden vaak in de bench gezeten en 's nachts geslapen. De bench is nu weg en daardoor wordt het contact tussen de pup en poes moeilijker.
Ivana
7 jaar geleden
Daar komt bij dat de pup vanaf deze leeftijd zijn grenzen probeert te verleggen. Geef de pup niet de kans een hogere positie in te nemen dan hem toekomt. Dat is zowel voor de kat als voor jullie van het grootste belang. Binnen een roedel heeft ieder, mens en dier, een eigen plaats.
Geef de kat de kans ergens op te springen, op een kast of verhoging waar ze de hond van bovenaf kan bekijken. Leid de hond af door met hem te spelen en laat de kat toekijken als je met de hond speelt, zodat de blik van de hond niet op de kat gericht is. Plug voor de kat een Feromonen-spray in het stopcontact, dat maakt de kat minder angstig. Laat de hond niet keffen of blaffen in het bijzijn van de kat, want dat werkt stress verhogend.
En vooral: voedt je hond op en leer hem dat hij de kat binnenshuis nooit mag najagen omdat de kat een deel van de roedel is en met respect behandeld moet worden.
Blijf zelf uitermate kalm in gebaar en stem, vooral schreeuw niet.
Ivana
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dank voor jouw antwoord Ivana.
Goede tips waar ik mee aan de slag zal gaan. Zal de Feromonen spray kopen. Nog een bepaald merk wat je aan kan raden? Gewoon bij de dierenwinkel kopen?
Ivana
7 jaar geleden
Ja bij de dierenwinkel. Ieder merk(?) is goed. het is een kunstmatig hormoon wat moederkatten van nature afscheiden om kittens rustig te houden. Werkt ook voor oudere katten. Succes.