Een oude en foutieve volkswijsheid zegt dat een cavia geen drinken nodig heeft.
Dit is te verklaren uit het feit dat, wanneer een cavia zeer veel groenvoer te eten krijgt, het haast niets zal drinken omdat dan al aan de vochtbehoeften van de cavia wordt voldaan.

Een cavia drinkt 50 tot 100 cc water per dag. Dit kun je het best in een drinknippel geven om bevuiling van het water met uitwerpselen tegen te gaan.
SimonV
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
bedankt voor je antwoordt.