Kan een kat gaan braken van de honger?

Onze kat heeft een (veel) te hoge schildklierwaarde. Hij werkt te snel: hierdoor heeft hij binnen een half uur weer honger. Maar als wij hem sochtends geen eten geven omdat we uitslapen gaat hij vrijwel altijd braken. Van de honger? Te lang lege maag?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.2K
Rieneke1
7 jaar geleden
Wordt je kat hier niet voor behandeld? Er zijn verschillende mogelijkheden om je kat te behandelen: niets doen is geen optie!!! Het hart en de andere organen staan in overdrive en de kat heeft nog maar een akelig en kort leven bij niet behandelen. Los daarvan moet een kat ten alle tijde de beschikking hebben over voedsel. Over je specifieke vraag: Neem zsm contact op met je dierenarts!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Sairina, als je weet dat de kat een te hoge schildklierwaarde heeft (T4 spiegel verhoogd, en de TSH-waarde verlaagd) ben je waarschijnlijk al bij de dierenarts geweest.
Bij hyperthyreoïdie is de T4 spiegel verhoogd, en de TSH-waarde verlaagd.
Hyperthyreoïdie bij katten is een aandoening van oudere katten waarbij de schildklier te snel werkt en te veel schildklierhormoon produceert.
Soms zie je dat katten met hyperthyreoïdie gaan braken, diarree, veel hijgen en slecht tegen warmte kunnen.
http://schildklierkat.nl/schildklierproblemen/symptomen
Wij konden het niet meer aanzien, niets hielp, injecties niet, speciaal voer al helemaal niet.
Onze prachtige Kwibus is met radioactief jodium behandeld in de dierenkliniek Lingehoeve.
http://www.delingehoeve.nl/voor-dierenartsen/gezelschapsdieren/schildklier-kat/
Niet goedkoop (peperduur) onze kat kreeg de bijnaam "goudfazant" maar hij heeft nog wel drie jaar gelukkig geleefd.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Geen zorgen. Kat is zeker onder behandeling! Hij krijgt tabbletjes maar deze waren tijdelijk op en toen kwam honger + braken weer terug. Vandaar mijn vraag. Hij is inderdaad al heel oud en heeft voor wij hem uit het asiel haalde veel meegemaakt. Hij krijgt nu dagelijks pijnstillers (zonder deze eet hij niet) en schildkliertableten. Hij heeft een te groot hart, nierwaarde en schildklierwaarde zijn niet goed. Maar zolang hij gelukkig is (en dat is hij!) blijft hij bij ons :)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Sairina, de ouderdom komt met gebreken, maar je wilt hem niet missen. Knap van je dat je die tabletten erin krijgt. (de geluksvogel dat jij hem uit het asiel hebt gehaald). Wens je nog een aantal jaren plezier samen met het beestje.

Antwoorden (1)

Ik weet niet of dat kan. Ik weet wel dat mijn kat, die veel braakte, dat niet meer doet sinds ik sensitive stomach van RC en/of Hills gebruik. Geen enkel ander merk heeft dat resultaat.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Rieneke1
7 jaar geleden
Sorry: een dikke min. Deze kat heeft geen gevoelige maag. Dit is dus geen antwoord, maar een niet ter zake doende reactie.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Te hoge schildklierwaarde is duidelijk een schildklierhormoonprobleem en geen maagprobleem.