en manier van aandacht vragen. lees dit even:

http://huisdierenpraktijk.punt.nl/?id=12029&r=1&tbl_archief=&
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat ze er 'doorheen' kunnen ruiken, en zin hebben in die half afgekloven kippenbout.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn kater doet het ook... en heeft een voorliefde voor van die dunne ritselzakjes... ik kan er niet een laten liggen, en het maakt niet uit wat er in gezeten heeft...hij houdt van het gevoel en het geluid denk ik...hij deed het al bij de fokker... ze waarschuwde me dat ik geen zakjes moest laten liggen....
Een van mijn vorige katers deed het ook.. die zat helemaal in trance aan plastic zakken of plastic folie te likken... misschien verslaafd aan de oplosmiddelen...?

Verveling is het beslist niet bij mijn katten... ze zijn met z'n tweeën, hebben veel speelgoed...en er is altijd iemand thuis...

Toegevoegd na 23 uur:
Ik las dat veel katten het doen als ze zich niet lekker voelen... dus als een soort 'plastic gras'... (Maar dan zou de mijne constant misselijk moeten zijn...want ik kan geen plastic zakje laten liggen, vol of leeg).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dit verschijnsel, het eten van, of likken aan oneetbare zaken wordt pica genoemd.
vooral oosterse katten hebben hier een handje van.
soms begint een kat hiermee als hij op dieet staat, soms is ook een onderliggende ziekte of probleem de oorzaak, zoals diabetes, darm- of mondproblemen.
soms is het een bij-effect van toegediende medicatie.
in verreweg de meeste gevallen is er echter geen oorzaak voor aan te wijzen.
Rieneke1
14 jaar geleden
Volgens mij zijn ze gewoon nieuwsgierig, mijn kat likt zelf aan mijn handen(daarna ga ik mijn handen wel onmiddellijk wassen!).