Moet ik mijn kat vaccineren?

Geachte lezer,

mijn kat is nu ongeveer 2,5 jaar en is nog nooit gevaccineerd. Ik wil hem nu laten vaccineren om hem mee te nemen op vakantie.

Kunnen dierenartsen er een probleem van maken of iets dergelijks.

Ik zie graag een reactie tegemoet.

Bij voorbaat dankt.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K
Cryofiel
7 jaar geleden
Dierenartsen zullen er geen probleem van maken - waarom zouden ze?

Antwoorden (1)

Dat is geen enkel punt hoor ; voor katten bestaat geen vaccinatieplicht, en als ze echt NOOIT buiten komen (en jij komt ook niet in contact met veel katten) is het eigenlijk ook niet eens altijd noodzakelijk, hoewel wel aan te bevelen. Uiteindelijk is het het risico dat je ZELF neemt dat hij toch ziek wordt (dierenartskosten) of overlijdt. Daar ben je vrij in.

Maar voor de vakantie moet je soms wel. De dierenarts is er echter gerust niet op uit om je op je kop te geven of de prikpolitie uit te hangen ofzo hoor ; die mensen vind je veeleer op kattenfora ;-) . Het enige belangrijke is dat hij voor de vakantie de verplichte prikken krijgt, bijvoorbeeld voor een pensionverblijf, of als hij de grens over moet.

En als je WEL een dierenarts treft die je probeert een schuldgevoel aan te praten of iets te verwijten ; gewoon volgende keer (of al deze keer) een andere kiezen . Je hebt nu eenmaal dierenartsen die wel ERG graag op je centen zitten, of graag de waardenfascist uithangen. Helaas. Maar ook hele lieve, die gewoon met de klant meedenken en het beste met het dier voorhebben.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
HeerVoldemort
7 jaar geleden
Zo'n iemand als ik dus Marleen ; -) ik ben een voorstander van vaccinaties. Maar...een kat mee nemen op vakantie? Gaat dat goed komen? Ik denk dat die van mij snel weg zouden zijn. Ik laat ze altijd thuis en schakel iemand in voor verzorging, katten zijn over het algemeen liever thuis. En kunnen ook erg van slag raken en "klierderig" worden op een onbekende plek. Verder + voor het antwoord.
Z512099
7 jaar geleden
+ van mij, er zijn inderdaad dierenartsen die heel commercieel ingesteld zijn, die je hond of kat voor van alles en nog wat willen vaccineren...