Wat moet je aanschaffen voor het onderhouden van een vis?

Ik zou graag een vis willen als huisdier, maar heb hier geen ervaring mee. Mijn vraag, wat heb ik nodig? Ik zou graag goedkoop uitkomen als dat mogelijk is. Ook zou ik willen weten waar je een goed, niet al te groot aquarium kan kopen voor een redelijke prijs. Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3K
Ritsuka
7 jaar geleden
wat voor vis? Zoetwatem tropisch, zoutwater? Hoe groot word de vis?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als "zo goedkoop mogelijk" al je uitgangspunt is, is een huisdier wellicht niet je beste optie. Zelfs bij een vis moet het belang van de vis voorop staan - en dat kan GOED in de papieren lopen. Als je "goedkoop" wilt kun je wellicht beter muizen ofzo nemen . Voor een tweedehands aquarium kun je het best terecht op Marktplaats . Maar in een lege koude bak kun je alleen goudvissen of guppen houden......anders gieren de kosten al weer snel de pan uit.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
En 1 vis is zielig hoor...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
een te kleine kom is ook zielig.
http://www.vissenbescherming.nl/?p=971

Antwoorden (1)

Een gouden tip van mij is sowieso koop nooit een ronde kom, je vissen zullen hierin hun eigen spiegelbeeld zien en zullen gestrest raken en zullen binnen een aantal dagen dood zijn. je kan bijvoorbeeld schoolvisjes kopen, koop van deze soort minimaal 5 visjes anders zullen ze zich eenzaam voelen en dood gaan, je hebt nodig: een vissenkom(vierkankt of rechthoekig), een pompje om het water te filteren en lucht in het water te pompen, waterplantjes (om je vissen zuurstof te geven), een magnetisch borsteltje (om aan bijde kanten van het glas snel schoon te maken, eventueel beeldjes voor de versiering van de vissenkom, een schepnetje (als je je aquarium gaat verschonen zal je je vissen in een andere bak moeten doen), vissenvoer (best belangrijk ;p). Verder kan ik niet zo veel bedenken, ik hoop dat je nu wat meer informatie hebt over het aanschaffen van vissen.

Toegevoegd na 4 minuten:
Je kan een goedkoop aquarium het beste tweedehands kopen, hier is verder meestal niets mis mee, je kan ze ook nieuw kopen maar dit zal wat duurder zijn. Als je meer informatie wilt zou ik je aanraden om naar een dierenspeciaalzaak gaan waar ze vissen verkopen, deze mensen zullen je verder helpen.