Hoe los ik dit vijt gedrag van mijn hond af ?

Zoals de titel al zegt heeft hij gebeten . Wij hebben hem uit belgie hij is een golderetriefe. Toe hij bij ons was (dag 2) wou ik hem kammen ik kwam bij zn staatt aan en begon heel erg te grommen hij stond op en liep onder tafel naar de andere kan ik stond ook op (en zo stom dat ik ben) loop ik naar de andere kant op het moment dat hij er ondervandaan komt ziet hij mij en de borst hij wou de borstel grijpen maar hij pakte mij en hard ook dit was geen waarschuwings bijt. Deze greep had hij zo'n 15 tot 20 seconde vast met het gevolg (gelukig) 2 hele diepe bijt pitten en scrammen na dat het gebeurd was ligt hij op de grond en ik liep naar keuken (van hem af) en hij begon op de zelfde manier te grommen lippen helemaal opgetrokken en kwijlend. Ik heb gehoord dat mn neef hem vast gegrepen en een gooi heeft gedaan en een trap na heeft gegeven toen de hond zijn vriendin begon te rijden ik zag in zn staart ook een rare knik en heb het idee dat er meer is gebeurd daar in belgie

Hoe kan ik dit gedrag voor komen want het is een schat van een beest en behoorlijk onderdanig
Please help me ik wil hem niet kwijt hij moet en KAN geholpen worden

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Gezien het hardhandige optreden van uw neef lijkt het me niet verwonderlijk dat zijn staart een kwetsuur heeft opgelopen die door een dokter moet nagekeken worden, de knik zou ook aangeboren kunnen zijn, een algemene check-up kan ook nooit kwaad.
De bijtsporen op de foto's kunnen tellen, maar bedenk dat de hond u beet uit angst.....tanden ontbloten, oren naar achter trekken zijn daar een teken van.
De hond werd in het verleden slecht behandeld, er werd naar hem getrapt, vermoedelijk ook geslagen, het resultaat is dat u nu een bange, onzekere hond hebt, die u niet meer vertrouwt, die in bepaalde situaties zelfs gevaarlijk kan worden.
Wat u absoluut moet doen is een hondenschool of hondenterapeut opzoeken, die eventueel ongewenst gedrag kan aanpakken, daar heeft uw retriever dringend behoefte aan en een doktersbezoek dus.
Zo gaat uw hond een fijne metgezel worden die u zeker nooit meer gaat bijten.
Z512099
7 jaar geleden
Rieneke1
7 jaar geleden
Dikke plus. En dan liefst geen hondenschool waar gedacht wordt dat Cesar Milan goed bezig is (maar die zijn er gelukkig minder en minder).
jodyenboyke
7 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hij is niet bang ofzo maar zodra we aan het borstelen zijn en dan bij zn kont komen gaat die grommen hij gaat straks naar de dieren arts om zn ballen te verwijderen en controlle mijn vriendin gaat met hem naar de cursus hij luisterd aardig goed maar vlnu voornaamlijk de puntjes aan elkaar verbinden thnx voor de reacties
Rieneke1
7 jaar geleden
Laat je nog even weten wat de bevindingen van de dierenarts waren?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Heeft hij misschien pijn, dat hij schijnbaar 'ineens' gaat grommen als je bij z'n kont in de buurt komt? Misschien bij z'n onderrug, of de staartaanzet bijvoorbeeld? En je noemt het bijt* gedrag*: is dit dan vaker gebeurd? En ik weet niet hoe lang de beet geleden is, maar denk je ook aan je eigen gezondheid? Indien nodig je tetanus updaten, verder de wond goed schoonhouden en bij tekenen van infectie naar de huisarts gaan?