mijn kat mijdt opeens een gedeelte van de woonkamer waar hij eerst altijd zat....ik kan niet bedenken waarom..iemand enig idee??

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Heb je de ventilator aangezet ? Dat was voor onze kat een reden de woonkamer een paar dagen te mijden als de ziekte ;-)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Poeh, heel lastig dit. Daarom nog maar even wat vragen. Zit je kat verder wel lekker in zijn/haar vel, merk je nog andere wijzigingen in het gedrag? Kwam je kat eerder heel vaak in dat gedeelte van de woonkamer, wat staat er bijvoorbeeld allemaal in? Heb je iets veranderd in de woonkamer, heb je überhaupt iets veranderd in de woning of iets anders?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
bedankt voor jullie antwoorden. Nee geen ventilator en niks veranderd in de kamer. Hij lag altijd op de bank/vensterbank....geen andere dieren binnen geweest, niks anders dan normaal.
Kat is wel kortgeleden overgestapt op ander voedsel, hij wilde opeens (??!!) de brokjes van royal canin die hij al jaren eet , niet meer hebben. Eet nu natvoer. Dit komt vaak voor vertelde de dierenwinkelmedewerker. Verder heb ik geen idee?
Rieneke1
7 jaar geleden
Wellicht heeft hij vanaf de vensterbank buiten iets gezien / gehoord waar hij van geschrokken is. Verder is het verstandig de dierenwinkelmevrouw te laten lullen, en naar de dierenarts te gaan om het gebit van je kat eens goed na te laten kijken.
Rieneke1
7 jaar geleden
Wellicht heeft hij op de plek ook wel een gemene pijnscheut door z'n bekkie gehad.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ja gebit zal ik laten checken.....verder blijft t gissen he...toch bedankt!

Antwoorden (1)

Gedrag bij katten is altijd moeilijk te verklaren. Ik heb er twee en laatst hadden ze ineens, midden in de nacht, ruzie. Één van de twee mijdt ook ineens een gedeelte van de woonkamer, dus ik denk dat het gevecht daar is begonnen. Ik was er nl. niet bij, want ik lag in bed en heb het ontstaan van de ruzie gemist. Best mogelijk dat jouw kat op die plaats iets vervelends is overkomen of er een slechte geur hangt van bijvoorbeeld spiritus. Dat vinden katten nl. geen fijne geur en herinnert ze aan de dierenarts. En je hebt best kans dat dit maar een paar dagen duurt en jouw kat straks ineens weer wel op zijn oude plekje gaat zitten. Succes ermee!