kan ik mijn vissen krekels voeren ?

Ik ben van plan om krekels te gaan kweken. Niet professioneel ofzo, maar simpel en makkelijk zodat ik iedere week 2 maal krekels kan voeren aan mijn vissen. Ik heb 2 mollys (geen black mollys), 3 goudvissen en 3 platys. Ook heb ik algeneters maar die voer ik op die dagen juist algtabletten.

Mijn strategie gaat als volgt: ik pak een krekel uit mn kweekbakje, ik snij of trek zn poten en andere moeilijk verteerbare lichaamsdelen eraf en ik doe m in het water.

De reden overigens dat ik dit doe is omdat levend voer avontuurlijk is voor mijn vissen en rijk aan bijvoorbeeld eiwitten.

Als jullie weten hoeveel krekels ik moet voeren per keer zou ik het ook op prijs stellen als dat er bij word vermeld.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Jazeker, je kan best krekels voeren aan je vissen, ze vormen een uitstekende proteïne- bron en een welkome afwisseling in het dagelijkse menu, fijn dat je die extra moeite wil doen, je vissen zullen dat zeker appreciëren.
Echter, zorg dat je alle harde delen verwijdert, anders spuwen ze het gelijk weer uit, dus o.a. het chitine-pantser, de poten, vleugels verwijderen, dat kunnen ze toch niet verteren...maak ze wel eerst dood, het zijn levende wezens die pijn zullen voelen.
Geef niet de volwassen dieren, eerder die welke nog in het nymf-stadium verkeren, of nog jonger, dan is alles wat zachter en beter verteerbaar.
Geef een paar keer in de week niet teveel, een paar is genoeg, je hebt geen grote visbezetting, de vissen die je noemt : Molly, Platy en algeneters zijn eigenlijk fervente groenvoerliefhebbers en ze zijn nog niet gewend aan het nieuwe voedsel, pas op voor watervervuiling.
Z512099
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Super bedankt. Ik ga overigens toch iets kleiners voeren omdat ik het levend wil gaan voeren.