Ik heb een Ragdoll-kater van bijna één jaar en hij is crols. Ik wil graag kittens van hem, maar niet met handelaren iets te maken hebben.

Een poes kopen zou kunnen, maar die is dan net uit het nestje. Wat zou ik het beste kunnen doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigenlijk worden katers, ondanks de bestaande zegswijze 'krolse kater', niet krols. Het kan wel zijn dat je kater geil is, vanwege buiten rondlopende krolse poezen.
Rieneke1
13 jaar geleden
je zou ook kunnen kijken voor een volwassen herplaatser, ipv een kittenpoes in huis te halen.

Het beste antwoord

Er zijn allerlei kattenclubs. Je zou op internet kunnen zoeken en kijken of er daar ook prive mensen zijn die dat zouden willen.

BV: http://www.dutchroyalragdollclub.nl/frame_nl.htm
http://ragdoll.katten.klup.nl/

Zorg er wel voor dat je wat weet van de katten die je erbij los laat (medische geschiedenis & stamboom) zodat je later kan aangeven hoe de jongen zijn ontstaan. Op zich is wat dat betreft de handelaar waar je je huidige kat gekocht hebt natuurlijk wel een optie...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Je kunt een hobbyfokker met een ragdoll poes zoeken, en je kater aanbieden om haar te dekken. Met in plaats van een financiële vergoeding voor het dekking vergoeding in natura: één of twee van de kittens die de poes werpt. De je natuurlijk niet te vroeg uit het nest haal/krijgt, met 13 weken is een mooie leeftijd.

Kijk wel heel goed uit met wie je in zee gaat, en vooral dat je je kater niet uitleent aan een broodfokker die zich voorstelt als hobbyfokker.

Je komt daar snel genoeg achter als je bij de fokker langsgaat: leven zijn katten gewoon in huis, of in werpkisten in de schuur? Zijn alle papieren en inentingen in orde? Hoe gedraagt zijn poes en eventuele andere katten zich? Zijn ze gesocialiseerd, of zijn het bange vogeltjes?