Door net te doen alsof ie lui is en zo heel de dag kan grazen en met rust gelaten wordt terwijl een paard steeds moet rennen en springen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens mij in geen enkel opzicht, probeer eens een koe te dresseren of te berijden.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
koeën zijn daar veel te slim en eervol voor die laten zich niet zomaar slaaf maken
Koeien eten zich volgens mij niet dood al krijgen ze er de kans toe. Bij veel paarden (zoals bij onze biksverslaafde KWPN'er) moet je daar welzeker voor oppassen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De paard is het haasje, maar de koe zou hem kunnen vangen...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een paard is een edeldier, een koe niet!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een hindoe denkt daar heel anders over!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Da`s waar...
Met een paard kun je tenminste praten, een koe antwoordt altijd met Meuh en daar heb ik niets aan.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
En ik altijd maar denken dat een paard hiiiihiiii zei.
Had altijd 't gevoel dat ie mij uitlachte.
Góh zat ik er toch naast ;)
PAARD:

Proeven ter analysering van de karakteristieke kenmerken en vaardigheden van paarden hebben interessante gegevens opgeleverd. Men werkte daartoe met allerlei modellen, steeds twee verschillende, zoals een vierkant en een cirkel, een cirkel en een halve cirkel of een driehoek tegenover enkele strippen, waarbij als beloning een snoepje werd aangeboden. In een van beide modellen lag het snoepje en de dieren leerden heel vlug de figuren met het lekkers te onderscheiden van de figuren zonder lekkers. Bij twintig van zulke modellen wisten de paarden ze allemaal terug te vinden, tegen dertien door ezels en tien door zebra's. De goede oplossingen bij de paarden lag altijd boven de 50 % , terwijl er soms wel 100 % goede oplossingen waren. En na ruim twaalf maanden na de trainingssessie hadden de dieren praktisch niets vergeten, zij losten negentien van de twintig vragen goed op. Verder ken ik nog een paard dat niet van droog hooi houdt.Voor hij een hap van dit hooi neemt, neemt hij een bussel in zijn mond en loopt ermee naar zijn drinkbak, doopt het hooi er in, maakt het nat en eet het dan pas op. En dat heeft hij zichzelf aangeleerd!

KOE:
Britse vorsers hebben ontdekt dat koeien (net als veel andere diersoorten) een geheim leven hebben dat veel boeiender is dan wij vermoeden. De krant keek een studie in die werd uitgevoerd aan de universiteit van Bristol en waaruit blijkt dat koeien wel degelijk een hevig gevoelsleven hebben, waarin plaats is voor emoties als vriendschap, woede en frustratie.

Volgens professor Dierenwelzijn John Webster, die het onderzoek leidde, gingen wij er tot dusver van uit dat intelligentie gekoppeld is aan de mogelijkheid om te kunnen lijden, en aangezien dieren kleinere hersenen hebben dan mensen konden die ook niet zoveel lijden en voelen. Fout dus, want nu hebben de vorsers ontdekt hoe binnen een kudde koeien vriendschappen ontstaan tussen twee of meer dieren, die daar ook uiting aan geven door elkaar te likken.

Ook de seksualiteit van koeien wordt volgens dit onderzoek door de mens schromelijk onderschat, want in dit stuk research duikt zelfs het woord nymfomaan op. Een andere deskundige, Cambridge-professor Donald Broom, meldt dat koeien ook opgewonden kunnen raken door het oplossen van intellectuele uitdagingen.

Zo werd achter een van de deuren in een stal voedsel gelegd en moesten de koeien die deur open krijgen. Via elektroden werd nagegaan hoe hun hersenen reageerden en toen bleek dat, wanneer de juiste deur was gevonden, de hartslag van het dier versnelde en sommigen zelfs een luchtsprong maakten. "Dit was hun eureka-moment", aldus een vorser.

BESLIS ZELF MAAR WIE DE INTELLIGENTSTE IS!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een koe kun je leren apporteren, een paard niet.