Mag je fidavet surosolve dagelijks gebruiken bij hond en wat kan je nog meer doen om de flapoortjes proper te houden?

Ons border collietje is nu 5 maanden. Het is er één met flaporen, dus die oortjes blijven niet zo proper. De dierenarts heeft ons een flesje surosolve verkocht, maar er staat niet echt op of je dit dagelijks (ik heb al een reactie gelezen van iemand die dit wekelijks gebruikt) mag gebruiken en ik vind het ook niet onmiddellijk op internet terug. Of zijn er nog andere manieren om de oren proper te houden in het geval dat dit product niet dagelijks mag gebruikt worden?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.6K
Ritsuka
8 jaar geleden
bel anders de dierenarts even om het te vragen

Antwoorden (1)

Het is niet absoluut nodig om hondenoren iedere dag te reinigen. Waar je wel voor moet oppassen is, dat hondenoren aan de binnenzijde niet vochtig blijven na een zwempartij of een forse regenbui.
In dat geval veroorzaakt de vochtige warmte een fijne plek voor oormijt.

Wat je van de dierenarts hebt gekregen is dus niet zozeer een reinigingsmiddel, alswel een desinfectans, dus ter voorkoming van bacteriën in de gehooringang.
Zorg dat er niet teveel haar in het binnenoor groeit, dat kan geplukt worden en vermindert de hoeveelheid vuil die in het oor blijft hangen.

Het is goed om je hond te verzorgen, maar maak er geen paniek van.
Ivana