ragdoll vraagje

ik heb eerder een vraag gesteld of mijn poes eenzaam kon zijn, nu heb ik tot 3 uur vannacht informatie gezocht en nu blijkt zeker uit haar gedrag dat ze eenzaam is. Maar... nu blijkt dat een ragdoll helemaal niet alleen kan zijn!vind het jammer dat de vorige eigenaren dit niet gemeld hebben dan had ik 2 maanden geleden al een maatje voor haar gezocht natuurlijk.
aangezein onze ragdoll eruit ziet als een kitten van 4 maanden omdat ze ooit een zeldzame ziekte heeft gehad die eigenlijk nooit bij katten voorkomt. is ze zo klein gebleven en mag ze niet geholpen worden omda tdat ziekte terug kan opwekken nu willen we een kitten erbij nemen mijn kennis heeft kitten maar een mannetje over..
mijn vraag si hoe oud kan ik hem laten castereren?
en hoe gaat een poes om met een kater ze komt zelf uit een huis met katten en woont nu bij ons alleen.
wat te doen.. want ze is op dit moment ook krols en is een binnenkat.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.2K
Rieneke1
13 jaar geleden
mag ik vragen welke ziekte het betreft?

Het beste antwoord

met 5 mnd kan een katertje gecastreerd worden.
als je poes gezelschap gewend is, zal ze het zeker op prijs stellen als het katertje erbij komt.
vaak gaan poezen beter met katers dan met andere poezen.
wel het advies: haal het kitten niet te vroeg in huis.
13 weken is een mooie tijd, zo vergroot je de kans op een evenwichtige, goed opgevoede kat.
introduceer de nieuweling ook rustig: een eerste kennismaking kan je nooit meer overdoen.
verder is het niet best voor de poes steeds krols te zijn.
het vergroot het risico op baarmoederontsteking, suikerziekte, en het ontstaan van mammatumoren op latere leeftijd.
ook is het nogal uitputtend voor het beestje.
ik zou overwegen een staafje suprelorin te laten implanteren bij de poes.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een echt kattenmens die rieneke.+
Rieneke1
13 jaar geleden
het lijkt mij van niet, maar het is iets om te overwegen en met de dierenarts te overleggen.

Andere antwoorden (2)

Blijkbaar is ze wel gewoon 'volwassen' geworden. Misschien kun je er toch beter een poesje bij nemen... Wij hebben ook een poes bij een poes gezet, en dat ging beter dan de katers die we daarvoor als haar gezelschap hadden...ze vond de poes minder 'bedreigend'.

Als ze nog een jaar stabiel en gezond blijft, kun je haar altijd nog laten steriliseren i.v.m. eventuele problemen later... en met een poesje erbij heb je geen problemen met ongewenste zwangerschap...(want dat is wel het laatste wat je haar aan wilt doen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het mij vraagt kan je beter 2 poezen bij mekaar zetten als kater en poes gaat vaak veel beter en zoeken elkaar ook echt op.dat kan bij poes/kater heel anders uitpakken.succes en alleen is ook maar alleen he dat vind niemand prettig ook dieren niet