als 1 eitje van mijn agapornis bevrucht is zijn ze dan allemaal bevrucht?

ik heb twee vragen
1. 1 van de eitjes van mijn agapornis is kapot (omdat ik het eitje had aangeraakt) er zat bloed/iets roods in betekend dit dat het bevrucht was?
2. als 1 eitje bevrucht is zijn ze dan allemaal bevrucht?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (1)

1 Ja bloed in het ei is een bewijs dat het ei bevrucht was
2 Nee elk ei moet apart bevrucht worden. Dat er 1 ei bevrucht was is geen bewijs dat de andere eieren ook bevrucht zijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
maar hoe kan ik weten of al de eitjes bevrucht zijn zonder dat ik ze aan hoef te raken?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zonder ze aan te raken kan je dat niet weten. De beste manier is gewoon afwachten of ze uitkomen. De broedtijd bedraagt 18-22 dagen. De op 1 na beste is de eieren schouwen: in water leggen en controleren of ze gaan drijven. Maar daarvoor moet je de eieren aanraken en die zijn bijzonder kwetsbaar.. Eieren van kleine vogels hebben zeer dunne schalen en voor je het weet breek of deuk je die. Weet dus waar je aan begint.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
ok zeer bedankt weet u misschien nog hoe groot de kans is dat de andere eieren bevrucht zijn
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Niet precies maar ik heb nog nooit een nest gevonden waarin maar 1 ei bevrucht was en de overige niet. De kans is dus buitengewoon groot dat er binnenkort jonge vogeltjes worden geboren. Geniet ervan!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
bedankt maar hoeveel eitjes moeten er komen want ik zag 2 januari dat hij eitjes had en toen lagen er 3 daarna heeft hij geen extra eitje meer gekregen tot donderdag want toen was dat ene eitje kapot die ik woensdag aangeraakt had (woensdag lagen er nog maar 3 eitjes) en lag er een nieuw eitje.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoeveel eieren een vogel legt hangt af van de conditie van het vrouwtje. Bij agapornissen is 4 tot 6 normaal (dat heb ik van internet, geen eigen ervaring) maar dat is geen zekerheid. Je moet het me niet kwalijk nemen maar uit je vragen maak ik op dat je je niet erg verdiept hebt in de kweek van agapornissen voor je met de fok begon. Ik adviseer je daarom sterk om een goed boek over agapornissen houden en fokken te kopen en dat goed te lezen. Liever niet alles op internet opzoeken want iedereen kan alles zo maar op internet zetten zonder dat iemand controleert of alles klopt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kheb ze niet gefokt ik ben een hobby vogelhouder en heb ze in een buitenvoliere zitten tot mij opviel dat ze weinig uit het nachthok kwamen en zo verder.kheb me er daarna in verdiept maar alles van internet en dus niet 100% te vertrouwen ik dank u zeer voor uw antwoord.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Graag gedaan Wilbert.