Ik heb 2 uur geleden guppies gekregen met aquarium maar nu liggen ze op de bodem ze eten ook niet.Wat moet ik nu doen??

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
4.8K
Amadea
8 jaar geleden
Wat ik zo zie doet mij vermoeden dat ze geen schoon en zuurstofrijk water tot hun beschikking hebben, en daarom aan het doodgaan zijn....
ronron1212
8 jaar geleden
Denk ik ook
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hier vind je informatie over het opstarten van een aquarium:
http://dier-en-natuur.infonu.nl/vissen/945-het-opstarten-van-een-aquarium.html
Ik denk ook dat hier fouten zijn gemaakt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zijn inderdaad in shock. Rustig op hun positieven laten komen, kan je zelf weinig aan doen. Eerst grondig informeren bij betrouwbare bronnen. Niet meteen naar de winkel stappen, de hulp die je daar zal krijgen is te commercieel. Als je dan toch naar de winkel moet voor benodigdheden die je elders niet kan vinden zorg dan dat je goed weet wat je nodig hebt en ga dat in een aquariumspeciaalzaak halen en niet in een dierenwinkel.

Antwoorden (1)

Je Guppies zijn duidelijk in shock : waarschijnlijk sterke temperatuurschommelingen, vers water recht van de kraan.
Is een wonder dat ze nog in leven zijn.
Je vissen zijn nu verzwakt, staan onder stress, dus als ze niet sterven heb je ziektes te verwachten, daar zijn ze nu vatbaar voor.
Denkelijk heb je geen verwarming + thermostaat en ook geen thermometer, dus is het water te koud ( Guppies zijn warmwatervissen ).
Waarschijnlijk ook geen verlichting, filter en planten.

Wat te doen nu ?

Zeker niet voederen, daar zijn ze nu niet klaar voor en zorgen dat de watertemperatuur niet daalt vannacht, verder kan je niet veel doen, het kwaad is geschied.
Morgen naar de aquariumspeciaalzaak, daar de situatie uitleggen en de noodzakelijke benodigdheden aanschaffen.
Guppies zijn sterke visjes, ze worden niet voor niets de beginner aangeraden, misschien kan je ze met de nodige zorg nog redden.
Z512099