waarom slaapt mijn poes niet bij me?

mijn poes is nu 14 weken en savonds zit ik vaak samen met mijn poes je op de bank.
als ze dan moe word van het spelen dan komt ze ongeveer een meter van me afliggen.
en niet dichterbij.
terwijl als ik me moeder op bezoek heb, zit ze iedere keer bij haar op schoot?
wat doe ik verkeerd?
want ik hou zo van dat kroelen bij me op schoot.
en als ik haar ergens neer zet gaat ze apsolut ergens anders slapen
hebben jullie tips voor mij.
ik vind het namelijk zo fijn als ze bij me komt liggen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Het beste antwoord

Waarschijnlijk ben jij te druk voor haar. Dar houden katten niet zo van, vandaar dat ze ook vaak bij mensen gaan zitten die er eigenlijk bang voor zijn, Deze mensen staren de kat niet aan (houden ze niet van) en raken ze ook niet aan. En alle katten zijn verschillend, mijn vorige kat zat ook niet vaak op schoot, de huidige wel.
Wat je kunt doen is, als ze naast je op de bank ligt praten tegen haar, maakt niet uit wat je zegt, als je maar niet te hard praat en geen onverhoedse bewegingen maken, dus heel langzaam je hand naar haar toe om te aaien, en als je merkt dat ze het niet leuk meer vindt, stoppen.
Niet te stevig vastpakken of knuffelen.
succes hoop dat ze wat aanhankelijker wordt, maar bij sommige poezen zit dat er niet in
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Rieneke1
8 jaar geleden
Van mij een plus. Niet teveel pushen, dan komt het wel.
Poes is een schootklever, dat zie je bij moeders.
Katten haten dwingen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik kan niet plussen, maar vind dit ook een geweldig antwoord.

Andere antwoorden (1)

Klinkt misschien een beetje vreemd maar negeren is de oplossing. Komt ze vanzelf naar je toe. Aanstaren vinden ze niet prettig, maar als je ze aankijkt en je sluit je ogen langzaam, communiceer je naar de kat gat alles oké is. Heel zacht fluisteren. Katten hebben een erg goed gehoor. Veel geduld hebben, want ze zijn erg eigenzinnig.