Wie weet welk ras de kat in de bijlage is?

Wie een idee heeft welk ras dit is of welk ras hier dichtbij komt, roep het! Ik ben erg benieuwd!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (2)

Het zou een Maine Coon kunnen zijn.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Maine_Coon
Ivana
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
die hebben toch geen staart?deze wel...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Maine Coons hebben absoluut een staart. En mijn gok zou inderdaad ook een (kruising met) Maine Coon, of eventueel een kruising Noorse boskat zijn. Ik gok een kruising, want er lijkt ook iets korthaar in te zitten. Hoewel de foto natuurlijk niet echt duidelijk is.
amc
8 jaar geleden
Jammer dat je niet goed de oren kunt bekijken. Ze lijken me goedbehaard maar ik kan niet goed zien of er lynxachtige plukjes opzitten. Het is sowieso lastiger bepalen als je hem niet 'en profile' kunt bekijken.
Er is weinig verschil tussen de Noorse Boskat en de Maine Coone, maar ik denk ook dat het een Maine Coone is. Klik hier eens om de beide katten te vergelijken;
http://www.noorseboskatten.net/informatie/bestanden/BoskatvsCoon.htm
Dacht eerst ook aan een Maine Coon, maar hij lijkt veel meer op een "Kurilian Bobtail" vind ik.
[Lukt me helaas niet de foto hier te plaatsen, maar zie de link.]
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb toch het idee op de foto iets pluizigs te kunnen zien dat een normale (langharige) staart suggereert. De foto is gewoon niet duidelijk genoeg hiervoor, maar ik zou ook niet weten wat die pluizige pluk achter het dier ánders zou moeten zijn dan een staart. Jammer trouwens dat ik bij de reacties geen bijlage kan toevoegen, anders kon ik even omcirkelen waar ik die staart denk te zien ;-)
Amadea
8 jaar geleden
@Lies12: het is wel mogelijk om een bijlage aan een reactie toe te voegen. Namelijk door die naar een afbeeldingensite te uploaden, en dan de link bij de reactie te plaatsen!