Waarom gaat een kat direct eten als je nieuw voer in zijn bakje doet, terwijl hij de hele dag voer heeft staan?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat heeft te maken met het feit dat de kat hiermee zijn goedkeurig uit voor het hem (of haar) aangeboden eten.

Katten zijn zeer sociale dieren. Dit is voor hun ook een manier om hun affectie naar het baasje te laten zien.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Probeer het eens bij jezelf. Laat je brood eens een dag op je bord liggen. Leg er 's avonds een nieuw sneetje boven op.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Om de kat de dansende muizen van mijn tafel te laten jagen heb ik het voeren gestaakt.

Diervriendelijk: Je kan de hoeveelheid aanpassen zodat er uiteindelijk wat minder overblijft of in direct consumeerbare porties verspreid over de hele dag gaan voeren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zet het voer lekker buiten. De kat moet sneller eten, en wat hij niet op eet, eet een buurt-kat wel op.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De geuren die vrijkomen terwijl je het doosje w. opendoet en zij (het katje) rond je benen slingert van goesting.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een poes gaat meer op geur dan op smaak af.
Voer (lijk) wat een poosje staat stinkt.
Miauw.