Wat te doen met gestresst konijn?

Sinds 6 maanden hebben wij jonge konijnen gekocht. Het zijn hollandertjes en uit hetzelfde nest hebben wij twee vrouwtjes (Hazel en Jillz) en een mannetje (Morgan) gehaald. Het mannetje is gecastreerd en de vrouwtjes zijn nog niet geholpen. Vanaf het begin hebben ze veel aandacht gekregen en dat krijgen ze nog steeds. Na een paar maanden werd Jillz steeds banger en nu kunnen we haar amper het hok in en uit krijgen, aaien, oppakken of wat dan ook terwijl ze tot voor kort nog bij je in slaap viel. We vinden het vervelend dat ze zo gestrest en vragen ons af wat we hieraan kunnen doen. De konijnen hebben een groot buitenhot en lopen overdag los in de tuin.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Het beste kan je dr wat rust geven, waarschijnlijk is het allemaal een beetje te veel voor dr en is het een stressend moment, praat veel tegen en probeer steeds vaker dichterbij te komen zonder op te pakken en doe vooral geen dingen die zij niet wilt.
Laat haar kiezen of ze wel geaaid wilt worden of niet ;) ik ken het probleem ik heb hier 7 konijnen waarvan 2 heel bang waren en nu zo knuffelig als een ik weet niet wat