Kan ik bij een grasparkiet die al meer als een jaar bij mij zit nog een grasparkietje erbij kopen?

ik ben vaak weg van mijn huis af en ik kan dan niet zoveel aandacht aan mijn parkiet geven dus daarom wil ik nog een parkietje aanschaffen zodat hij zich niet meer alleen voelt maar kan dat nog want hij is meer dan een jaar bij ons

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.2K

Het beste antwoord

Ja, dat kan. Vraag even aan de handelaar wat je er bij moet zetten. Als je de kleur van de neusdop zegt (Geel-bruin of blauw) dan weet hij wel of je een mannetje of een vrouwtje moet kopen. Kijk wel eerst hoe het samen gaat, misschien moeten ze een beetje wennen. Ik zette ze altijd even in twee kooien naast elkaar.

Als je in je dorp of stad een vogelvereniging hebt, is het nog veel leuker om de vogel direct van de kweker te kopen. Ze geven je wel een goed adres en de kweker geeft je bergen met leuke adviezen.
Ivana
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Parkieten zijn soms net mensen. Soms dulden of gedogen zij elkaar en soms wordt het een grote ruzie in je parkietenkooi. Zeker als je geen tijd hebt om om aandacht hieraan te besteden zou ik je willen adviseren om géén tweede parkietje er bij te nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1