Wat kan ik als alternatieve vulling gebruiken in mijn kattenmandje buiten ?

Mijn katten zijn graag buiten. Ik heb daarom een mandje met een deken buiten staan waar ze graag in bivakkeren. De deken zit echter al snel helemaal onder de haren.

Schoon maken van zo'n deken vol met haren gaat maar ten dele.

Ik ben daarom op zoek naar een alternatief. B.v. stro of zo. Iets wat goedkoop en eenvoudig te vervangen is, maar wel in het mandje blijft.

Wat is een geschikte vulling ?

Amadea
8 jaar geleden
Koop een wasbare acryl kattenmand: http://www.bol.com/nl/l/dier/katten-kattenmanden-kussens-kattenmanden-lex-max/N/12876+4283405662/index.html#
Ozewiezewozewiezewallakristallix
8 jaar geleden
@Amadea
Dank je voor je goede link ! Maar ik wil het graag simpel met weinig werk houden, zonder dat alle haren in mijn wasmachine belanden :-)
Cryofiel
8 jaar geleden
Als je je katten regelmatig scheert hoe je geen haren meer uit de deken te halen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Scheren doe je niet bij een kat, de vacht beschermd de kat tegen kou, maar ook tegen warmte, wat zeker belangrijk is bij een buitenkat, om die reden is het ook niet aan te raden een buitenkat te borstelen.
Cryofiel
8 jaar geleden
Maar dat was de vraag niet... Het geschetste probleem was dat er zoveel haren in de kattendeken komen. Ik draag iets aan dat dit probleem prima oplost. Dat er daardoor andere problemen ontstaan zou kunnen - maar zoals mijn projectmanager zou zeggen: dat is 'buiten scope' van de vraagspecificatie.
Amadea
8 jaar geleden
Nogal cru, Cryofiel. Kat dood dus probleem opgelost...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Volgens mij is er maar 1 universeel voorwerp waar je echt elke kat dolgelukkig mee maakt. (Alle katten die ik ooit gehad heb wel tenminste) : een verse, nieuwe kartonnen doos. Zeer goedkoop en eenvoudig te vervangen, gewoon af en toe een nieuwe verse doos meenemen en de oude bij het oud papier. Heb je eigenlijk niet eens meer een mandje nodig.
HeerVoldemort
8 jaar geleden
Mand bekleden met ducttape. Plakkant naar buiten. ;-) Zijn oude kranten een optie? Mijn katten slapen regelmatig in de oud papier bak.
Rieneke1
8 jaar geleden
Uitkijken met kunststof katteniglo's: katten kunnen erin overlijden als hij omklapt en de lucht wordt slecht. Oze, een deken met haren die gewassen is kan je als schoon beschouwen lijkt me, de aanwezigheid van (schone) haren kan geen kwaad.
Voor buiten lijkt het me geen succes ivm klammig worden bij vochtig weer. Cryo, aparte humor, ik kan niet anders zeggen!

Het beste antwoord

Je kan hooi, stro of oude kranten gebruiken. Je kan deze kranten ook in repen scheuren als jou katten dit fijn vinden. Verder kan je ook zaagsel gebruiken. Kan je in dierenwinkels kopen bij de materialen voor knaagdieren. Deze slorpen ook het vocht op, wat handig kan zijn in de koude maanden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Hooi en wat oude doeken, dat voldoet prima als slaapplaats voor buitenkatten.
Mijn oom en tante hebben een boerderij en de katten slapen nergens lekkerder dan in de hooischuur met wat oude doeken. Prima geschikt hiervoor zijn bijvoorbeeld: oude keukenhanddoeken, of theedoeken, maar ook oude shirts en ander kledingstukken zonder scherpe ritsen of knopen, zijn hier prima voor geschikt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Rieneke1
8 jaar geleden
Ik zou gewoon hooi gebruiken, en de doeken weglaten: die worden toch wat sneller klam/vochtig.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dat is een goed punt, ze blijven ook langer vochtig.