welke 2e hond kunnen wij nemen ?

wij hebben een Duitse herdershond en wij wilde een tweede (waak)hond nemen welke is dan het best ?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.1K
Antoni
8 jaar geleden
Naar mijn idee is het karakter van de nieuwe hond belangrijker dan het specifieke ras van die nieuwe hond, al zullen sommige rassen beter passen bij Duitse herders dan andere. Die informatie is dan gebaseerd op ervaringen van hondenbezitters in het verleden, maar geeft geen garantie voor een goede relatie tussen jouw honden. Het zal dus na de (voorlopige) keuze een kwestie worden van proberen of de nieuwe hond past bij de oude hond. Misschien is een advies van een rashondenvereniging van Duitse herders dus nuttig. Daar zijn vast wel websites van te vinden, of misschien ken je die al.

Het beste antwoord

Het is het belangrijkste dat je kijkt naar het karakter van je eigen hond. Vooral als je een keuze wilt maken of je een pup of volwassen hond neemt. Soms nemen mensen een pup in huis, omdat hun huidige hond erg oud word. Terwijl deze hond helemaal niet op zo'n drukte maker zit te wachten. Dan is een oudere hond een betere optie.

Er zitten aan een pup of volwassen hond voor en nadelen.
Een pup kan je naar je eigen hand zetten, maar hier gaat wel veel training in zitten. Bij een volwassen hond is het voornamelijk zo what you see is what you get, dan is het de vraag passen de honden bij elkaar.

Als je naar het asiel gaat kun je de honden op neutraal terrein laten kennis maken en een hond een paar dagen op proef mee krijgen. Dan kun je kijken hoe het in huis gaat met de honden.

Je hebt het daarnaast heb je het over nog een tweede (waak)hond. Een Duitse herder valt onder herdershonden en veedrijvers, misschien een idee om eens te kijken bij deze groep of je iets ziet die bij jou en je hond past.

Toegevoegd na 3 uur:
Nog even een toevoeging:

Lees je gewoon eens in kijk welk ras OOK bij jou past.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
jodyenboyke
8 jaar geleden
+ Soeske!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
maar kan het ook aan het karakter van de hond liggen. of de hond een pup fijn vind of niet ?

Andere antwoorden (1)

Nog een Duitse herder, kies hem zodanig uit, dat het karakter past bij de hond die je al hebt.
Ga hiervoor naar een erkende fokker, of het dierenasiel, laat je goed voorlichten over de hond..
Lees de bron, daar staan nog meer belangrijke tips en wetenswaardigheden in.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
maar dan geen pup ?
Ritsuka
8 jaar geleden
je hebt geen bron geplaatst
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Sorry, de bron was ik vergeten te plaatsen, alsnog gedaan. Een pup is zeker ook mogelijk.